Hemmaplan och hundbajs

Idag vaknade jag hemma, först när Pär gick upp och begav sig till hemvärnet och därefter vid tio. Många sköna timmars sömn med andra ord. Jag såg ut som ett troll, då jag somnade med blött hår, men ganska glad ändå.

Ganska tidigt bestämde jag med Alexandra om att ses och äta mat ihop idag. Jag promenerade till skolan, mötte Alexandra, gick till Maxi och därefter hem hit för att laga till lite vegetarisk lasagne och tomat och mozzarella-sallad. Blev riktigt nice, och vi fick möjlighet prata lite och ventilera om våra respektive turnéer. Inte bara vår har varit turbulent och lite rörig till och från, men det är ganska skönt. Och jag tror att vi var ganska rörande överens om att det var skönt.

Det som störde mig idag var när jag promenerade ner mot Kungälv och betraktade hur mycket snön har försvunnit. Och hur otroligt mycket hundbajs som kommer fram. Det som göms i snö kommer fram i tö. Jag vill härmed uppmana alla hundägare att verkligen skärpa sig, i vart fall på gångbanor. USCH.

Snart fyller jag tjugotvå, snart kommer jag hem till mamma på lovet. Snart är skolan slut. Snart måste jag söka skola inför hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback