Att ha en sommarkväll i kuvös och sammanfatta midsommar

Sitter på mammas och pappas inglasade altan och myser i sommarkvällen. Fördelen med en altan såhär är att alla insekter är på utsidan när jag är på insidan. Och det känns ju väldigt skönt.

Idag har det varit en väldigt slapp och skön dag. Har bara varit hemma hos föräldrarna och i stallet. Har spelat kubb, fotboll och gitarr. Ätit god mat, hängt med familjen (och Pär) och haft det allmänt skönt. En riktigt, riktigt bra dag.

Midsommarfirandet blev alldeles fantastiskt trevligt, jag, Febe, Pär och Felix begav oss till en konstgjorde sjö bara en liten bit från Hovmantorp. Och vad bra det blev. T.ex. åt vi grillad kyckling.


Dessutom stekte vi (jag) plättar över öppen eld.

F
Fröken Petra sitter och ser tjock ut med plättar. Trevligt. Skyller på klänningarna.

Dessutom rökte vi vattenpipa, men tyvärr glömde Felix slangen. Då kan man göra såhär.

 


Och det gick jättebra!

 

Vi var när vi släckte och begav oss därifrån väldigt överens om att vi var nöjda med kvällen, och bestämde oss för att göra om samma sak igen nästa år. Förhoppningsvis några fler då kanske.

Nu ska jag vara härnere i Småland i tre dagar till, sedan upp några dagar och grilla hos Pärs far, och sedan ner igen på söndag. Och ta hand om lille Musse, som för övrigt ser bättre ut oftast. Håller tummarna för att det ska ordna sig för honom. Lille söthesten.

Kram på alles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback