Att tala om vad som händer

Ja, alltför ofta har det inte bloggats här på sistone, om man nu kan tycka att en veckas "uppehåll" är länge. Vad har hänt sedan förra gången, som för övrigt inte var särskilt uttömmande? Så egentligen går det som hänt längre tillbaka än så.

Tja, ganska mycket har hänt faktiskt.

Har blivit erbjuden och tackat ja till att arbeta extra för ett företag som anordnar sk. erotikpartyn, dvs. ska jag visa intimprodukter (sexleksaker) och ta upp beställningar. Jobbets stora fördelar ligger i att de inte innebär något större för- eller efterarbete, jag behöver inte betala för någonting själv samt att jag inte själv behöver "ragga kunder". Jag får helt enkelt en tid och en plats där jag ska vara.

Dessutom har jag talat med en kompis om att få jobba extra på hennes jobb i sta'n, det hade varit guld att göra samtidigt som pluggeriet kör igång. Alla pengar som är möjliga att få in vore grymt.

Har varit på en del 30-årsbalunser på sistone också, först för Febe som fyllde 30 i förra veckan och i lördags för Christel som fyllde i mars. Martina, en av Carnistjejerna, fyllde dessutom igår och bjöd på tårta på symötet hos Peter. Alltihop har varit mycket trevligt, gitarr/luta eller både ock har fått följa med och jag har sjungit en massa. Otroligt roligt, saknar att stå på scen!

Och så har Pär fixat en ny bil åt mig. Men till en av de verkligt stora nyheterna: Jag ska i nästa vecka skriva på för en lägenhet mitt i Hovmantorp! Vi har efter lite hustittande beslutat oss för att avvakta till senare år, och spara pengar inför detta, och skaffa oss ett hus då istället. Sagt och gjort, vi åkte igår (!) och tittade på några hyresrätter här i byn och vi fastnade direkt för en av dem som ligger mitt i samhället. Kommer bli kalasbra! Så, vi får tillgång till den första september och ska börja med att fixa till den lite så att den blir verkligt nice att bo i. Underbart.

Imorgon kväll ska jag och Febe på Café Deluxe med bl.a. Martina och Peter (Peter är medlem i Albrechts bössor) och lite annat trevligt folk, ska bli roligt. Lär bli nyktert för min del dock, då jag på torsdag är ledig och ska ner till Hässleholm för att avlägga "examen" om att jag lärt mig om produkterna som ska säljas på nämnda parties.

Full rulle, som vanligt, med andra ord! Har en bra känsla i magen, tror det här året som kommer lär bli ett av de bästa hittills. Närmare vänner, närmare familj, nya vänner med samma intressen som jag samt att Pär ska med ner! Det bästa av alla världar!

Ursäkta lång text, hoppas att det var läsbart ändå. KRAM på samtliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback