Att hinna med

Puh, det händer ganska mycket nu. Fast just idag har det hänt ovanligt lite, och det är till stor del för att jag gömt mig undan verkligheten sedan jag kom hem från jobbet. Dagen började lite panikartad, hade helt glömt bort (!?) att ställa väckarklockan, så jag vaknade en halvtimme efter att den skulle ha ringt. Nåväl, det gick bra att ta sig upp och både frukost och en dusch hanns med innan Julia kom och hämtade mig. Samåkning är bra grejor. Dessutom bjöd hon på fantastiskt god ost- och skinkpaj till lunch (jag bjöd igår), så hela dagen kändes ganska lyxig. Arbetsdagens två första timmar gick dock åt att stirra ut i tomheten i butiken... Tror att vi fick det till ungefär fyra kunder på de två första timmarna. När det började närma sig lunch började det dock drop'a in fler och fler, och lagom till att vi värmt maten var det full rulle i kassan. Fram och tillbaka mellan tuggorna med andra ord... haha.

Sedan gick det ner igen (människor är verkligen flockdjur, så fort någon ser att någon annan går till kassan verkar de tänka "oj, bäst jag också går till kassan nu så att det inte hinner bli kö" och så blir det just det... kö.) och jag fick lite tid över att arbeta på ett par nålbundna vantar som jag grejat med sedan igår. Trefingersvantar heter modellen och de är FANTASTISKT roliga att se. Det är just vad det låter som, en vante med tre fingrar. Ett finger för tummen, ett för pek- och långfinger och ett för ring- och lillfinger. Alienvantar, typ.

 

Något galet trött efter jobbet åkte jag hem och har nu i kväll bara slappat, mer än på länge. Har dock hunnit med om att sy om fållen på min gråa ylleklänning samt börjat på evighets- och tålamodsarbetet att sy om de långa sömmarna i kjolen med lintråd och även fälla sömsmånerna. Puh. Tittade igenom Liar Liar, skrattade lite lagom åt Jim Carrey och fick knappt fållen sydd. Men; STRUNT SAMMA, det är ju lördagskväll och jag behöver ju EGENTLIGEN inte vara duktig.

Sedan fick jag ett samtal från ett okänt mobilnummer och det visar sig vara en kille från Carnis, han som kallas för Dansken (gissa varför... ) som frågade om jag ville följa med på en marknad i Landskrona sista helgen i augusti. Den helgen hade jag EGENTLIGEN vikt åt att måla om i vår nya lägenhet, men det kan kanske vänta några dagar... Man kan läsa om marknaden här om man är nyfiken!

 

Imorgon blir det kanske Moheda loppis tillsammans med världens bästa Febe och därefter ska jag och Julia antagligen ut och greja lite med hästarna, hon får antagligen rida Charlie. Alltid roligt att ha sällskap därute, det har ju tyvärr blivit mindre och mindre på sistone. Stackars hästarna.

Nu ska jag försöka vika ihop mig, ovanligt tidigt för att vara jag en sommar såhär (går sällan och lägger mig innan halv tolv som det är nu), och sova ut lite ordentligt. Vilket innebär att jag förmodligen kommer vara klarvaken halv sju imorgon bitti.

Men det är ett senare problem. Jag deppar lite över att inte vara på medeltidsveckan också, som ALLA tydligen är. Förbannat.

Tjing tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback