Vad händer?

Weeell, på sistone har det varit något hektiskt... Får skylla min brist på bloggeri på detta. Pär var borta hela förra veckan och jag tröstade mig med att försöka träffa så mycket kompisar jag kunde, sedan kom mamma och Rickard i torsdags för att stanna till lördag morgon. Pär kom hem oväntat tidigt, dvs. redan natten till lördag, och helgen rullade på bra. Vi var uppe på Returvaruhuset i Stenungsund och jag hittade några fina, gamla glasflaskor som jag ska ha på lajvet i sommar. Sedan fick jag en klippkund och vi myste lite i stallet och sådär. I söndags var jag på medeltidsföreningsmöte i några timmar (nu är struthättan utan strut snart färdig!), sedan hälsade vi på Pärs far och styvmor. Mycket trevligt.

Sedan har jag, som tidigare inlägget visar, pysslat lite med att göra om min Irene Rotvälta-klänning, jag är jättenöjd.

Vad händer då framöver? Helgen är lugn fram till ca. 18 på söndag då tåget ner till Småland går, ska ner och göra Sandras balfrisyr den fjärde. Så mellan den 31'a som det är på söndag och den fjärde när hon har bal (och mitt tåg går hem igen på kvällen) ska jag försöka hinna med lite stuff jag inte gjort på länge... Så som att gå till optikern, till tandläkaren och försöka ta mig ner till Ronneby och hälsa på mina små vänner där. Var så himla länge sedan, längtar ner.

Veckan därefter tar Sandra studenten den nionde, så då tar jag bilen ner. Ska till Dreamhack den elfte, så det är skönt att ha bil att tillgå. Ska bara se till att Jettat mår så bra som möjligt, när Pär kommer från jobbet idag ska vi spendera en stund i garaget och jag ska trimma till henne lite. Skrapa lite rost osv. Är så stolt över min lilla bil, bästa köpet ever.

Och sedan är det Dreamhack och det blir väl spännande.. hoppas att jag får mitt schema för sommarjobbet snart! Är inte sugen på att jobba inom hemtjänsten, ALLS, men vad gör man? Bara att acceptera...


Jag och Rickard på Carlstens fästning, kanonmat!

Kommentarer
Postat av: josse

Låter som en kanonhelg, synd att du inte kunde komma på premiärfesten men men...det tråkiga med att vara vuxen:tusen saker att göra och för lite tid.



Trivs väldigt bra på jobbet iaf, blir Thailand nu i juni så börjar inte på riktigt förren 29 juni men det ska bli skoj, de är så goa alla på avdelningen =)

2009-05-27 @ 18:03:42
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback