En onsdagsmorgon

Idag känns det som att allt är upplagt för en bra dag. Vaknade när Pär gick och han kom och kramade på mig, härligt sätt att vakna så, och slumrade sedan i ungefär fyrtio minuter till. Går upp, konstaterar att det är strålande solsken idag också, ler lite mot marsvinen som glatt piper åt mig, sätter mig i soffan med en skål fil och några tända ljus på bordet. Vi städade litegranna här igår, så det är fiiiint (i alla fall här och var), och det känns alltid lika skönt! Sitter och funderar över dagens planer.

 Igår var jag duktig och fick sökt ett gäng jobb, en del som telefonpratare/receptionist och några butiksjobb. Vi får se om det ger utdelning. Dessutom var jag på intervju för ett sommarjobb som bingovärdinna, på samma ställe som Pärs bror Johans flickvän Anna. De var jättetrevliga, får se om jag får möjlighet att testa det. För ärligt talat, det är nog roligare än att jobba inom hemtjänsten. Men jag har lite ångest över det i alla fall, vet inte hur jag ska kunna säga till hemtjänsten att jag inte kan vara där trots allt. De är ju himla gulliga, men det känns inte som att det är något jag vill pyssla med hela tiden. Sedan är det faktiskt skonsammare tider på hemtjänsten, men samtidigt tyngre och med yttepytte lite sämre lön. Som bingovärdinna är man tidigt på jobbet, ett bra tag innan man öppnar, och då kan man tydligen bara hänga där. Sedan var det tyvärr inte ett heltidsjobb jag kunde få där, utan bara tre dagar i veckan, medan hemtjänsten var heltid (har jag för mig?). Så, det är mycket att klura kring. Får se vad jag kommer fram till.

Snart (om någon timme eller så) tänker jag bege mig till stallet för en lång skön ridtur på lille Turbo, vi var ute med honom igår (jag, Linda och hennes "svägerska" Sanna från Tingsryd) också. Att ha häst är verkligen något i hästväg (höhö) när det är såhär vackert väder! Livsandarna bara hoppar in i kroppen, med besked! Enda nackdelen är väl att jag börjat misstänka att pollenet är på gång ut i luften. Får börja knarka litegranna kanske. Måste undersöka vad jag har att tillgå i medicinskåpet. Jag älskar våren, men samtidigt inte alls.

Ska sätta mig ner och skriva handlingslista, vi har inte handlat ordentligt på ett tag, och det blir så himla hattigt då. Idag finns det t.ex. en massa pålägg hemma, men inget bröd, alls. Så då blir det inte mycket till frukost heller. Och då blir jag ledsen hest, matvraket man är. Tänkte att jag ska ge mig på att baka kanelbullar imorgon också, det har jag aldrig gjort på egen hand. Mamma var ju grym på att baka när jag var liten, så det är kanske dags att börja jag med. Jag kommer visserligen aldrig upp i Sandras nivå (vilket kanske inte är konstigt eftersom hon är utbildad bagare), men jag kan ju göra mitt bästa!

I eftermiddag när Pär kommer hem ska vi somsagt handla, sedan ska vi iväg och titta på en liten stuga ute i Kareby. Japp, det är vuxenpoäng det, kolla på hus. Det skulle antagligen bli billigare att bo där än här, men å andra sidan är hela stugans utrymme (inklusive den oinredda källaren på 25kvm) ungefär 20kvm mindre än det vi har här. Det tål att funderas på, men vi ska mest kolla för skojs skull. Vet inte om jag vill köpa ett hus här, vill gärna bo närmare "hemma" när jag väl skaffar hus.. får se om jag lyckas få Pär att gå med på det.

Och efter det, runt sju, halvåtta, kommer nog Linda och Mathias hit igen, även denna gång i sällskap med Sanna och eventuellt även Lindas lillebror Robert. Sanna och Mathias behövde varsin klippning, får se hur det blir med den saken. Det är roligt att folk fortfarande ber naturligtvis.

Nu ska jag se om jag kan göra något produktivt en stund innan jobbet, söka något mer jobb kanske?

Och förresten, glöm inte att det är våffeldagen idag! Ät massa våfflor nu, alles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback