Ååååh vilken helg!

Det har varit en helt underbar helg måste jag säga! Anni och Moppa <3, och senare även Karl-Axel och Filippa som jag lajvade Silfwerpil med för ett och ett halvt år sedan. Först i fredags var det bara jag och Anni, hennes soffa, en flaska vin (som jag fick hjärnsläpp med och generöst hällde upp två hela dricksglas till oss av), en ny lajvvisa vi trixade ihop och en maaaassa skratt och prat. Skönt att få ventilera så mycket tankar med någon likasinnad. Vi förtjusades även av Magnus Samuelsson i Let's dance, han och hans lilla danspartner var klädda som Skönheten och Odjuret. Perfekt!

Sedan i lördags vaknade vi lite lagom, åt frukost och begav oss så småningom inåt staden Lund för att möta Moppa, som kom med tåget vid tvåtiden. Passande nog lyckades vi få på oss närmast identiska kläder, så Mårten hade ganska roligt åt oss. Jag skyller på Anni, jag hade bara med mig en uppsättning kläder! Hehe...

Efter ett kärt återseende med många kramar och skratt begav vi oss in till stan och fikade (och jag fick en helt enorm macka!), där vi bubblade en stund. En kort sväng till Systemet där en flaska Varm och Kall inhandlades, sedan gick vi in i storkyrkan i Lund (sååå vacker) och spanade runt lite, kände historiens vingslag. Man blir lite förundrad och stum av såpass vacker byggnadskonst. Hur kunde de göra sådant?

Därefter råkade vi trilla in på Tiger, en billighetsaffär och hittade helgens STORA thing. En förpackning med ballonger och pump, ämnade att göra ballongfigurer med. Vilket vi gjorde när vi kom hem. MASSOR. Det tog ett tag innan man insåg tricket, men sedan lyckades vi göra en hel armé med apor, några hundar och jag lyckades även med grejen att göra ett grymt coolt lejon. Heja oss!


Vi gick senare och mötte upp Karl-Axel, som lyckades med bedriften att gå bort sig, och senare på kvällen mötte vi upp Filippa också. Singstar, vin, lättöl (för dem som dricker sådant) och massa lajvminnen och prat. Halv fyra somnade vi, jag var dödstrött och Moppa som hånglat sig igenom den tidigare natten var ännu tröttare. Men glada var vi!
 
Fick också frågat Ola om han ville ha med mig som arr på Abderon i sommar, och jag kommer troligen att hjälpa till som intrigskrivare! Var ett bra tag sedan jag var arr och nu känns det som att det kan vara dags igen. Success!!

Anni, hoppas det inte gjorde något att jag lånade några bilder av dig!




Kommentarer
Postat av: Moppa

Sjukt bra helg!

Jävligt nöjd med att mman åkte ner till slut. Hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi gör om det.

<3

2009-03-09 @ 11:05:55
URL: http://www.moppa.se
Postat av: Febe

Kul att det var en lyckad helg! Jag är väldigt spänd på att få höra er nya lilla lajvvisa.

2009-03-10 @ 08:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback