Akut hjälp sökes, NU!

Hjälp, hjälp, hjälp, hjälp...

Jag har problem, kära vänner. Ni måste hjälpa mig. Jag har sökt två skolor inför hösten, den här och den här. Nu har jag ett problem.

Jag har nämligen kommit in på båda. Fråga mig inte hur fan det gick till, jag sabbade totalt för mig själv på körningen och teorin.. trodde jag. Men icke.

Nu kan jag inte för mitt liv bestämma mig för vilken jag vill gå. Den ena, musiklinjen, är något jag velat pyssla med länge, länge. Dessutom ligger det nära, i Kungälv, och det verkar SÅ roligt. Men, det ger antagligen inget jobb och man måste ta lån osv.

Trafikskollärareutbildningen ger _garanterat_ jobb, de har inte släppt ut en enda som inte fått jobb direkt. Det är en KY-utbildning, mycket bra. Dessutom verkar lärarna jättevettiga, om än något stränga. Dock ligger det i Lerum (ca 5 mil bort), antagligen får jag skriva mig där för att få bidrag plus att jag inte vet om jag egentligen vill jobba med det. Men, jag behöver ju jobb sedan också.

Går jag musiklinjen och trivs med den kanske jag söker in på musikhögskola och blir musiklärare eller något liknande. Jag kan absolut tänka mig att bli lärare, det är det ju även i det andra fallet. Och tar jag trafikskollärarelinjen så vet jag ju vad jag ska jobba med i några år framöver.

Det ena jobbet/linjen innebär risker med att man kanske har svårt att få jobb, den andra sätter man sig i en bil bredvid någon som inte kan köra bil. Olyckor har väl skett, antar jag.

Så, vad tycker ni? Vad ska jag välja? Jag blir desperat, och jag måste lämna besked till båda skolorna senast fredag!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Hinz

MUSIKLÄRARE!!!!

Jag tycker definitivt musiklärare, men jag är partisk eftersom jag pluggar till sångpedagog... Om du väljer det så är du välkommen ner i Malmö till Musikhögskolan om ett par år =)

Hoppas allt går vägen för dig och att du trivs med ditt val. Och tänk på att det alltid går att ändra sig senare i livet och välja en annan väg. Ingen tid är bortkastad bara för att man inser att det inte var det man ville göra!

Kram

2009-06-24 @ 16:52:18
Postat av: Bjorno

kör på musiken tycker jag, de är ju skitsamma om du har fast jobb om du inte tycker de är roligt, gör de du tycker är kul=)

2009-06-24 @ 16:52:33
Postat av: sebbz

musik, utan tvekan. du ska inte plugga nåt som du inte vet om du vill jobba med.



:)

2009-06-24 @ 17:15:51
URL: http://www.sebbz.se
Postat av: Frida

Du är bara 21, du har lång tid på dig att göra något tråkigt. Gör något kul för fan, annars kommer du ångra dig. Plugga kan man göra sen...=)

2009-06-24 @ 17:22:25
Postat av: Ola

Satsa på det du tycker är kul! att jobba med ngt man inte vill hålla på med är ingen höjdare...

2009-06-24 @ 19:27:26
Postat av: Martin

Gör vad du helst vill (det låter som det är musiken du vill hålla på med). Hur dåligt kan det gå? Den värsta levnadsstandarden man kan ha i Sverige är ändå lyx jämfört med mycket annat ;) Visst, man ska kanske inte bara leka runt här i livet, men som de andra skriver så är det ju vid den här tiden i livet man får chansen att testa.

Följ magkänslan! :)



kramar /Martin på vandrarhemmet i San Francisco

2009-06-25 @ 06:28:47
URL: http://martin.1g.se
Postat av: Josse

Båda yrkena låter coola, du som är bra på att handskas med människor skulle nog trivas med båda.

Men jag håller med vad de andra har sagt, du är ung och du ska satsa på det du tycker är roligt! I värsta fall får du väl hoppa av och börja om, kan kännas tungt men det viktigaste är ju att det känns rätt fär dig!

2009-06-25 @ 13:57:35
Postat av: Amanda

Jag tror du kommer trivas bra med musiken, och funkar inte det så är det inte annat än att hoppa av och göra annat :) Musiken blir nog bra för dig, du har ju ändå pratat om det ganska mycket :D Sötnöt!

2009-06-29 @ 11:20:47
URL: http://queenpanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback