Mysmorgon

Go mörron, go mörron, som man säger häruppe. Idag har vi moln men inget regn, i varje fall inte än. Vaknade av en liten gäll signal från mobiltelefonen vid kvart i nio, gick upp för frukost. Och idag ska det jäklar i mit göras saker! Hänger ni med?

Först och främst har jag tyckt lite synd om mina marsvin, så jag börjar dagen med att släppa dem lösa på golvet. Himla mysigt.
De kurrar och skuttar, tog lite kraftfoder i handen och snart stod både Ipren, Rosa och Fido åt åt direkt därur. Gullan verkar lite blyg idag, men det är något hon måste lära sig, att matte inte är så farlig! Det är härligt när man märker att de verkar må bra!

Sedan ska jag ut till lille Turbo och ge honom mat och byta grimma. Han blir lite försummad nu när jag haft så mycket att dona med sypryttlar och intrigskrivande (jag blev för övrigt klar med en bunte intriger igår morse!), men imorgon är jag ledig och ska nog, om det inte regnar, ta mig ut för en ridtur. Alltid trevligt.

Efter stallet blir det hem igen, packa matsäck, medeltidskläder och klä på mig jobbkläder. Oj, säger ni, vad ska hon hitta på nu? Jojoni, det kan ni undra. Först ska jag åka och uppfylla en liten dröm. Har alltid varit så hemskt avundsjuk på Febes fina provdocka, och häromdagen hittade jag en billig på blocket... så, idag ska jag åka och köpa min egen! Den kanske inte är helt ny eller ens lite ny, men den kommer ju inte synas så mycket sedan när jag har saker på den! Lycka!

Därefter blir det direkt till Västra Parken, ikläda sig medeltidskläder och fortsätta med sömnaden av den sk. Heliga Birgittas Coif som jag påbörjade igår. Och visa upp mina skor, såklart. Sedan börjar jag jobba vid kvart i fyra, galet! Och så blir det jobb till klockan 22, precis samma runda som igår. Den innefattade ca. två timmars paus, så det var inget att slita ut sig med direkt! Och sedan hem, sätta upp provdockan och däcka efter en händelserik dag... sedan är jag ledig måndag-tisdag!

Nu kurras det som bara den här bredvid, tror det betyder "vi vill gå in i buren nu, släpp in oss din dumma tant!". Jäkla söta små djur.

Kommentarer
Postat av: Febe

Kul att du också skaffar dig en provdocka, då får man ju njuta av att se sina sydda alster varje dag. Var ska du ställa den förresten?

2009-07-12 @ 17:26:40
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: karlzone

En provdocka alltså? Spännande, den tanken skulle jag nog aldrig få. Du får slänga upp någon bild och visa den (påklädd) ;-)!

2009-07-12 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback