Jag funderar

Jag måste ventilera lite tankar. När jag jobbade sov jag som en stock från kväll till morgon, vaknade möjligtvis en gång och somnade om direkt igen. Och var alltid dödstrött när jag skulle upp vid sex. Nu sover jag oroligt, vaknar pigg när Pär går upp och kan omöjligtvis somna om och sova länge. Är det något fel på mig? Det känns bara så ofantligt frustrerande att inte kunna ta vara på de här dagarna när jag faktiskt har möjlighet att vila upp mig.

Ångest igår också, när jag skulle till jobbet för att hämta lite kläder och ett arbetsgivarintyg. Det sistnämnda var inte färdigt, så jag kunde inte bege mig till arbetsförmedlingen igår heller, blir idag istället. Hur kan det kännas så sentimentalt när man kommer tillbaka till ett jobb där jag bara var i två månader? Mitt känsliga elände!

Något trevligt igår var dock att det gick jättebra att pyssla med Turbo och rida ut, han skötte sig jättefint. Visst, någon liten bäck som rann var väl hiskeligt farlig och värt att titta jättelänge på, men annars var det frid och fröjd. Tror han tycker det är lite konstigt att bo borta nu, men samtidigt är det nog ganska roligt (och framför allt nyttigt, nu när han trycks in i en färdig flock med färdiga rangordningar osv). Det är hel vetenskap det här med hästar! Satt igår och tittade på www.ridtravare.se, en hemsida för folk med travare som rids. Finns mycket där jag önskat att jag vetat för elva år sedan när jag fick Musse och inte alls förstod hur han tänkte... Men det har ju å andra sidan gått ganska bra ändå. Musse <3

Har satt ihop en grym spellista i Spotify nu också, samlat bara låtar som jag tycker är WOW. Nu är det Aretha Franklin- R.E.S.P.E.C.T som rullar. Vissa människor kommer alltid bara vara grymma.

Nu idag ska jag ut till stalllet om en dryg timme, sedan ska Petra och jag (förhoppningsvis, om jag får tag i Turbo) ut och rida en sväng. Försöker hålla på så mycket jag orkar med honom, han behöver social träning...

Fick iväg den grönvita klänningen igår somsagt, och den gråa helvetesfönstersklänningen är såld. Den vinröda och bältet går nog också snart, och jag har även fått intresseanmälan på den strutlösa struthättan. Mycket trevligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback