Ingen ända på dagarna?

Alltså, jag har varit hemma i två dagar och redan har jag börjat fundera på vad jag ska ta mig till nu som arbetslös. Verkar som att jag har möjlighet att få lite pengar iaf. Då är det åtminstone en sten som trillar från mitt hjärta.

Men jag känner mig liksom... tom. Jag har ingen anledning att gå upp på morgonen, förutom att åka till stallet nu då. Tack och lov att jag har lilla söta Turbo att ta hand om.

Appropå honom! Jag är lite bekymrad, han som alltid varit kaxig och stirrig hemma är plötsligt stillsam som bara den i förhållande till de andra hästarna... en av de andra, Hälge, sprang fram till honom förut, mitt framför ögonen på mig, och bet ett hål i hans täcke. Och sedan när det var lunchhö-dags fick han inte vara med dom andra och äta... det gjorde ont att se, jag som är så himla överbeskyddande också. Hönsmamman Petra.

Men allvarligt... jag borde njuta av att kunna sova längre på morgnarna, slappna av liksom. Men icke. Istället blir jag jättenervös och känner mig stressad. Jag får försöka göra något åt det.

Planerna för imorgon är att först och främst sova lite längre än jag kunnat senaste dagarna, åka ut till stallet vid typ tre och sedan pyssla med Turbo en liten stund, mocka och sedan ta in hästarna. Det är min kväll imorgon. Och så ska jag försöka ordna till sovrummet, det ser ut som ett bombnedslag. Ska ordna till mina papper är tanken.
Och så har jag hunnit med lite idag också. Bra dag.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: josse

Du ska se att det ordnar sig, det gör det alltid på något konstigt vis har jag lärt mig =)

Ta vara på dagarna och gå långa promenader i solen, pyssla med hemmet och hästen. Kanske sy något eller spela och sjung? Läsa böcker är heller aldrig helt fel =)

2009-02-04 @ 00:42:25
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Ola

o sök ett o annat jobb =)

2009-02-04 @ 20:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback