Hosor

Damn, jag gjorde såklart fel på hosorna. De blev väldigt fint passade, men eftersom jag flyttade på sömmen från originalmönstret blev ankeldelen alldeles för smal, men då har jag iaf lärt mig något. Tänker klippa ut nya delar imorgon, och använda "ben"-delen på de gamla hosorna till sulan och ev. överdelen. Tänker dock spara "fötterna" på de gamla hosorna och fodra dem med linne, så att jag har ett par tunna gosiga innetofflor Kanske något för en stund på värdshuset? Eller i kombination med träpatinor? Får se!


De utklippta delarna (som inte syns så väldigt bra mot parketten... och min fot är också med där.


Visst är det en absolut ursnygg färg? Här var den bara nålad, men jag tror att det blir bättre när jag ändrar om mönsterdelarna lite.

Kommentarer
Postat av: anni

Ser ju härligt ut!

Jag blir så sugen på att sy. Ska hämta tyg och sygrejer när jag är hemma på besök. Är ruskigt sugen på att börja pilla med massa grejer. Speciellt nu när jag har massa tid över på kvällarna (och inte har några som vill att jag ska göra massor av saker åt dem!) Kanske kan jag äntligen göra något som jag blir nöjd över:P

Men du, Petra. Lägg in bilderna på Pegas, tycker jag. Skapa en tråd och visa grejerna du håller på med. Det kan nog ge massor av inspiration till alla medlemmarna. :)

Kram

2009-02-22 @ 22:43:53
URL: http://avanni.blogg.se/
Postat av: Amanda

Gå med i bloglovin din hoppetossa :D

2009-02-23 @ 16:56:40
URL: http://queenpanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback