Hosa, take two

Nu har jag testat att göra en ny variant på hosa, den här bara med två delar, och nu är framgången (och passformen) nådd!





Bilderna från igår har bättre färgåtergivning från tyget, men annars så är det sådär hosbenet ser ut (JA, jag har bara sytt ett än så länge!) Det har varit ett evinnerligt inpassande och nålande, tråcklande och justerande för att få det att se ut som det är nu. Sömmen är precis framför den bakre delen av trampdynan och på ovansidan precis i vinkeln mellan foten och benet, och så en söm under foten förstås. Den tänker jag sy ner sedan, så att den blir så platt som möjlligt.

Förhoppningsvis får jag tag i en lagom bit vadmal snart också, så att jag kan sy vadmalssulor både till de här hosorna och de kasserade hosornas fötter. Nöjd med dagens i arbete i varje fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback