Soldag, med regn?

Söndag, solens dag, och regn? Något är galet.

Idag ska jag åka till Marstrand med skolan och åka båt! Vet inte hur många ur klassen som kommer, men vi är åtminstone fem stycken, vad jag vet. Ska bli mysigt, trots att vädret kanske inte blir det bästa. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Ska nog rota fram en go' stickad tröja tror jag. Det är det jag saknar mest på sommaren, att få gosa in sig i riktigt sköna kläder. Alla årstider har sin tjusning antar jag. Japp, jag är positiv idag, fråga mig inte varför. Kan vara så att dagen började med en skön, lång dusch och att vågen stod på 70,2. Tog midjemåttet idag också, vet att jag var uppe i 80-81 som mest. Nu är det 75. Klart man blir på gott humör då. Fast kärlekshandtagen sitter ganska stadigt där de sitter, och magen också, även om den sistnämnda börjat minska något. Just nu känner jag mig som ett timglas faktiskt. Midjan är helt löjligt smal för att vara jag. Får se vad som händer framöver.

Nu ska jag hälla i mig resten av mitt pepparmyntste och därefter klä på mig, borsta tänderna och håret. Är nog ingen idé att göra sig toksnygg, men litegrann anständig får man väl se ut. Försöka i vart fall.

Igår på väg från stallet åkte jag och Pär in i det stallet som ligger allra närmast härhemma (tar ca. 10 minuter att GÅ dit) och frågade lite försynt om det möjligtvis fanns en boxplats ledig för vintern. Det vore skönt att ha Turbo närmre, även om det kommer krossa mitt hjärta att säga upp platsen hos Gunnar, som varit så otroligt gullig mot oss. Det är inte riktigt det som gör att jag känner att jag gärna hade flyttat... Det är lite för mycket att folk lägger sig i därute. Jag vet att jag inte tänker som någon som har ridhäst, och jag anser att jag har rätt att göra vad jag vill med min egen häst, så länge han mår bra. Och, det tror jag att han gör. Söt-Turbo.

Får se hur det blir, skulle återkomma till herrn med stallet senare. Det största tankemonstret är skillnaden i kostnad för boxen. Det skulle i så fall bli mer än dubbelt så dyrt för bara boxen som det är nu, men å andra sidan drar jag in på säkert 6-700 kronor i bensinpengar/ månad. Och slipper att åka. Kanske skulle det kännas lättare och roligare att ta sig ut till stallet oftare då också. Som det är nu har jag inte råd att åka ut mer än gång om dagen, och det är ju egentligen inte det ultimata.

Nu har jag babblat alldeles för länge, kram på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback