Mätt och go'

Ligger här på sofflocket, så att säga, efter en god lunch och filosoferar kring vad eftermiddagen ska bestå uti innan jobbet. Idag blev det pasta med sås gjord på olivolja, lök, bacon, krossade tomater och diverse kryddor, däribland vitlök, och så lätt  kryddade tomat- och mozzarellaskivor vid sidan om. Blev riktigt gott faktiskt. Mozzarella är nog min nya last tror jag.

Har suttit och tittat lite youtubevideos igen, fastnade för en klassiker. Elaine Page, Memory ur Cats. Har tyvärr aldrig sett hela musikalen, men jag älskar låten... Vilken känsla hon har. Får ståpäls på hela kroppen vid 3.31 när hon tar i på Touch me...


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh, mozzarella! Pasta + pesto + mozzarella + tomat = fantastiskt!



Memory är en underbar låt. Jag övade in den med min sångpedagog när jag var lite mer inriktad på att sjunga musikal - men den går knappt att sjunga när man tänker på Elaine Paiges version, den är så oslagbar.

2009-08-07 @ 14:09:10
URL: http://lallexalex.blogspot.com
Postat av: Christel

Underbart! Har mest tyckt att Memory är så uttjatad, men vilken version hon gör :D, vilket uttryck i både röst och ansikte.

...jag fick oxå rysningar...

2009-08-16 @ 00:39:07
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback