Ett timglas fyllt med kvicksand

Lite så känns det just nu. Livet snurrar på i ett sådant jäkla tempo. Visserligen gör det mig ingenting just nu, för då innebär det att skolan börjar snart och jag kan inte säga hur mycket jag längtar efter det. Har lagt mer och mer tid på att spela på sistone och det känns fantastiskt roligt att jag faktiskt kommer att få hjälp och stöd på heltid!

Gjorde en liten kupp här i måndags. Filippa, lajv-Filippa, fyllde år och hade sagt att hon hade dropin-kalas nere hos sina föräldrar i Malmö. Skulle jobba kväll på måndagen, men när jag stod här på morgonen och gjorde min frukostmacka slog det mig att fan, jag skulle ha åkt ner och överraskat henne och fått en liten spontanresa på köpet. Sagt och gjort, jag satt hela morgonen och letade efter någon som ville ta mitt kvällspass. Icke sa Nicke, det verkade kört. Bussen jag hade tänkt ta missade jag. Aja, det gick en senare och gick det så skulle jag ta den. Och, faktiskt, till sist vaknade Cecilia som var ledig och ringde upp. Visst kunde hon ta mitt pass! Lycka och glädje! Så, jag satte mig på SJ's hemsida (för övrigt den SÄMSTA sidan på HELA internet!) och lyckades till min egen förvåning hitta en billig sista-minutenbiljett ner till Malmö och i perfekt tid! Kunde inte ha blivit bättre. Och jag hann dessutom fixa både Turbo och göra rent till marsvinen sen.

Halv fem ungefär var jag framme nere i Malmö utan några större problem. Sprang till närmsta blomaffär och införskaffade en liten present till Filippa och nästan direkt därefter kom min skjuts och plockade upp mig. Väl framme hos födelsedagsbarnet var succén ett faktum; hon såg ut som att hon skulle trilla omkull av förvåning. Jäkligt revligt och värt tatt lägga tiden då faktiskt. Sedan förflöt en kväll i lugnets tecken, med kortspel, båldrickande, sjungande (som jag givetvis inte kunde hålla mig ifrån) och pizza inpå sena kvällen. Total lycka helt enkelt. Trivs fruktansvärt väl i sällskap av alla dessa skåningar (även om mina R får sig en törn av sällskapet). På kvällen drog vi hem till Karl-Axel och Filip i Lund för att sova, och på vägen passade de på att deklarera mig skåning. Javisst! För man kan ju inte gå runt och vara SVENSK, det går ju inte! Men de gillar mig numera, för nu är jag skånsk. Doh?

Sedan tog jag ett tåg hem igår på morgonen, efter en rejäl frukost bestående av en subway-macka. Helt stört vad gott det är. Var hemma vid tretiden igår, trött och belåten. Somnade framåt halv nio och vaknade vid nio idag, jobbar kväll resten av veckan. Sovmorgnarna är guld värda, synd att jag och Pär nästan inte kan se varandra sådana dagar. Har dock bestämt mig för att laga mat på dagarna nu, så att han har det färdigt att värma när han kommer hem. Söt-Pär.

Nu ska jag byta ämne lite, för jag såg en ganska intressant youtubevideo igår. Visserligen kanske inte jättespännande om man inte är disney-freak som jag, men ändå sevärd! Här kommer den!


Nu ska jag strax ut till stallet och ge Turbo lite mat och sedan handla. Blir pannkakor till lunch idag!

Kommentarer
Postat av: josse

Jag som också är disneyfreak tycker också det här är skitintressant! Tror de hyllar varandra lite när de gör sånt här och kopierar rörelsemönstret. Särskilt i Robin Hood!

2009-08-05 @ 17:09:14
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Febe

Underbar! Helt klart intressant, håller med Josse

2009-08-05 @ 21:18:28
Postat av: Christel

Helt sanslöst! Någon likhet har man kanske anat undermedvetet, men inte till denna grad! :D härligt att se.

2009-08-05 @ 23:27:40
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback