Ett blandat inlägg

Ja, hujeda mig vad dålig jag varit på att skriva ordentligt ett tag. Har varit mycket farande och mycket som har hänt, jag skyller på det. Har varit så härligt, i stort sett konstant sedan jag jobbade sista dagen (förra fredagen) har det hänt roliga saker! Fredagskvällen efter sista jobbandet hade jag mina jobbarkompisar här och vi grillade och snackade lite. Mycket trevligt!  Sedan kom mamma och Josse, var riktigt, riktigt trevligt! Shopping i gott sällskap är verkligen guld värt. Finns få saker som är så tråkiga som att shoppa med fel person också för den delen.


Cecilia och Annie på jobbet!

Sedan i tisdags var det Lund/Malmö som gällde, ett par riktigt trevliga dagar blev det! Massa gött umgänge med härligt folk, och det i härligt väder också. Kunde inte bli bättre! Tusen tack kära vänner, framför allt Filippa, om ni bara visste vad jag uppskattade ert sällskap! Tack Filip för att jag fick lägga lite beslag på ditt korridorsrum också. Det var kanon att kunna komma och gå som man ville!


Från vänster: Micke, Erik och Karl-Axel efter en MYCKET god måltid.


Magnus (t.v) och Filip åt inte med oss, de satt bara i soffan och drygade sig med massa cola och annat gott. Suck, säger jag bara!

På torsdagen tog jag tåget från Lund till Varberg där Pär mötte upp och sedan åkte vi de tre sista milen till Ullared, Pärs första gång där gick faktiskt oväntat smidigt. Jag shoppade lite av varje, blev dock betydligt billigare än det blev när jag varit där tidigare. Kan ha att göra med att jag nu inte köpte någonting onödigt alls (Pär är väldigt bra att ha med sig på det sättet...) och inte en enda godisbit, förutom två karamellburkar till Pärs farföräldrar. Roligt var det i alla fall, tyckte åtminstone jag... Pärs åsikt får stå för honom.


I bilenn påväg till Ullared, suddigt var det här!


En inte så nöjd Pär packar ihop våra grejor. Jag ska börja spela badminton!


Skörden!

Fredag kväll hade Pär förberett en överraskning åt mig (?) och vi satte oss i bilen framåt femsnåret för att åka dit. Det visade sig att vi skulle åka och se en show som heter No 90 Kleist, med en trubadurkille som heter Stefan Andersson. Riktigt, ritkigt trevligt med mat och utklädda människor som spelade upp scener som faktiskt hade skett på riktigt, på Carlstens fäsning där det hela utspelade sig. Man riktigt kände de gamla fångarnas närvaro i väggarna, det var sjukt häftigt!

I lördags slöade och slappade vi ganska rejält, jag mådde lite halvdåligt pga. dieten (antar jag), så det blev lugnt. På dagen var vi i stallet och skodde om Turbo, gick fint den här gången också. Och igår, söndag, plockade vi blåbär på morgonen (eller, jag plockade och Pär stod bredvid och klagade över att det tog lång tid), och däräfter blev det en MC-tur ut till Marstrand igen. Karamellburkarna överlämnades till Pärs farfar Arthur (han är den största godisgrisen som finns) och jag blev populär ett litet tag till i alla fall. Känns bra när man kan göra något fint för de gamla, haha... 

Nu undrar du säkert om det hänt något med ovan nämnda diet. Nu har jag (imorgon) inte ätit rejält med kolhydrater på två veckor och vågen närmar sig mer och mer sjuttiostrecket. Jag vet, alla säger likadant, "inte kan du väl väga så mycket", men det kan jag visst! Och det ska ner en bit till, om jag får som jag vill. Inga bilder kommer läggas upp på framstegen, om det blir några, dock. Någon måtta får det vara.

Nu måste jag kasta på mig lite smink och torka håret, för idag gäller det att se okej ut? Varför? Jo, IDAG BÖRJAR JAG SKOLAN!!!!!

Kommentarer
Postat av: Febe

Hur var första dagen i skolan?

2009-08-24 @ 19:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback