Veckans eskapader

Ja, ujuj, vad den här veckan har gått undan. Trodde det skulle vara långsamt som f*n nu när Pär varit borta, men icke. I tisdags var det visserligen ganska segt, men igår och idag har rullat på och mycket har hänt. Igår morse var jag ute och släppte ut hästarna tidigt (SÅ skönt att de får komma ut, det står en stor rundbal i hagen nu och de får käka därute istället), mockade och donade. Var väl klar framåt halv tio eller något i den stilen, riktigt skönt att inte behöva stanna hela dagen heller. Sedan var det kurs i medicin mellan ett och fyra, maaassa prat med två papegojliknande sjuksköterskor som malde och malde... Visst att jag lärde mig mycket, men det var lite tröttsamt att hela tiden få höra att "vi sjuuuksköterskor vi gör si, och är det så mååååste ni ta kontakt med sjuksköterskan, och vi sjuka sköterskooor..." ;) Bla, bla, bla. Men, jag gjorde det i varje fall, och det var inte så hemskt jobbigt egentligen. Har mycket gratis eftersom mamma jobbat i vården jämt och nämnt olika mediciner och sjukdomar som det är bra att kunna. Har t.ex. bra koll på waran (farmor gick ju på det).

Och appropå lilla mamma, hon blev opererad i sin axel igår! Var jätteorolig för henne, men tydligen gick det bra och hon mådde mest illa efteråt, av narkosen. Sötaste lilla mamma, hoppas att det blir i alla fall okej nu!

Nånstans i slutet av kursen ringde Catarina från resursförmedlingen och frågade om jag kan jobba förmiddag lördag och söndag, och jag tackade ja. Pengar, pengar. Efter att allting var klart och jag varit hemma en liten stund packade jag Ipren och Fido (nybadade sedan förmiddagen!) i en rengjord resebur och sedan åkte vi till Irene för att hitta en ny liten kompis till tjejerna! Det var ju bara det med en kompis... hon hade bara kvar två stycken tjejer, och de var tydligen bra kompisar. Och, eftersom jag har plats och är ungefär lika motståndskraftig som en bytta rumstempererat smör kunde jag inte säga nej. Så, både Rosa och Gullan fick följa med hem. Och det hade väl varit lugnt, om jag inte dessutom fått låna med mig Pluto, en kastrerad hanne som ska få ordning på damerna i den nya flocken. Marsvin trivs bäst i sällskap av många artfränder (och JA, det är lag på att de måste vara MINST två, annars klassas det som djurplågeri!) så det känns bra att jag kunde göra något fint för dem. Men jag måste säga att det kändes lite udda at tha fem stycken med mig hem. Små sötisarna. Nu har det varit lite turbulent i buren en stund, de piper som bara den. Men, sålänge det inte blir massa sår och blod så ska man tydligen inte oroa sig, de måste få göra upp om rangordning i lugn och ro.

Nu idag har jag varit i stallet på morgonen och gjort klart allting, därefter hem och duscha, släppa ihop alla marsvinen och åka ner till Kungälv för att träffa en studie- och yrkesvägledare. Hon sa väl egentligen inte massor, utan gav mig några papper att fylla i med intressetest och annat skoj. Så, det ska jag fixa innan jag ska dit igen på tisdag, bara för att hon ska få ett hum om vilken riktning hon ska knuffa mig. Stackars henne, inte lätt när det kommer in folk som absolut inte har någon aning alls om vad man vill göra. Tur att de finns!

Efter detta begav jag mig ner till bingohallen där Anna jobbar (och där jag sökt jobb) för att lyda deras uppmaning och testa att spela bingo... Förlorade allt jag hade! (med mig... dvs 30kr.) Efter att jag spelat klart (var tvungen att klicka ett samtal eftersom jag var fokuserad på bingon) ringde jag tillbaka till Catarina på resursen och hon frågade om jag vill jobba i eftermiddag. Därefter gick jag in på maxi, köpte lite småmatgrejor, bl.a. morötter och gurka till mina småttingar och choklad till mig.. undrar varför jag blir så godissugen när Pär är bortrest, det är helt knasigt! Därefter hem, kolla till marsvinen och ge dem morötter, äta lunch, vika tvättade kläder och nu sitter jag här. Ska gå och fixa några mackor inför ikväll också. Jobba är bra, pengar pengar!

Imorgon eftermiddag kommer min käre Pär hem, och jag ser fram emot det jättemycket. Tjoho!


Kommentarer
Postat av: Josse

Shit fem marsvin, vad säger Pär om det? :P



Tror att både choklad och kärlekskänslor gör att man får endorfiner eller vad det heter så har man inte det ena får man ta det andra :D

2009-04-02 @ 19:02:24
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Christel

Japp, choklad är bra. Och jag veeet, jag är flera dagar för sent ute - men Grattis!!! :D så här i efterskott,

Stor kram (o tack för hjälpen) från Dala-Floda

(hälsar på hos lillebrodern och kollar på musikal)

2009-04-07 @ 08:51:46
URL: http://kirvin.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vi vill ha bilder på de små!

2009-04-10 @ 09:15:21
URL: http://queenpanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback