Tappat intresset?

Nej, jag har inte tröttnat på bloggen, däremot har jag på sistone haft en såndär bloggsvacka som inleds med att jag missat att skriva några dagar, och sedan när jag tänker skriva igen tänker jag att "nej, det går ju inte, då måste jag ju skriva så långt om allt jag missat skriva". Vilket är helt befängt, jag måste inte göra nånting på bloggen. Jag måste tycka att det är roligt, that's it.

Det roligaste jag har att berätta är att jag var på sk. "vikingamarknad" i fredags, och så stod det ett gäng människor i vikingakläder där som sålde nålbundna saker. Gick fram och tittade och pratade lite med dem, och då visade det  sig att de tillhörde Kungälvs medeltidsförening, Elfsyssel. Så, jag gick med där på plats. Jag är med i en medeltidsförening! Verkar vara lite lagom störda människor (som jag) som ägnar sig åt konstiga saker (som jag) och verkar ganska nöjda med det (som jag).

Så var Febe här i lördags, och vi tog (tvingade) med oss Pär ut till Carlstens Fästning i Marstrand, vi iklädda våra fina medeltidsklänningar och med en kamera i högsta hugg. Mycket nice. Här kommer några bilder på oss!










Fick linnetråden jag beställde från Handelsgillet igår med, så jag har påbörjat arbetet med att sy klart hosorna som hittills bara legat ihoptråcklade på en hylla här. Jag ska på en riktig vikingamarknad med föreningen på söndag, och då vill jag ha dem klara! Ska sy ner axelbanden på Febes vikingaklänning som jag fick också. Very nice!






Kommentarer
Postat av: josse

Superfina bilder!! Är det bruna klänningen den jag hade på mig på lajvet?

2009-04-28 @ 20:28:38
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Christel

Jättefina bilder! Men var är huvudbonaderna ;)?

2009-04-29 @ 23:41:25
URL: http://kirvin.blogg.se/
Postat av: Moppa

Jättevackra bilder sötnöt :).

Men som sagt, vart har ni huvudbonaderna ;)?

2009-04-30 @ 11:57:03
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback