Jag planerar

Nu är det mycket som är på gång! Tre jobbdagar kvar, fredag/lördag/tisdag. Enkelt som en pannkaka kan tyckas. Hoppas bara att inget tokigt inträffar. Söndag, sitta modell åt Issa när hon tar sin gesäll. Måndag, till arbetsförmedlingen och tala om att jag fått jobb.

Tisdag, mot Dreamhack. DREAMHACK. Jag trodde inte att det skulle komma så snart, och inte att jag skulle tycka att det skulle bli roligt när det väl hände. Men visst ska det bli skoj! Blir en hel del klippning det här eventet, närmare 30 personer har skrivit upp sig på intresselistan. Så det är faktiskt väldigt bra, hoppas bara jag hinner med alla! Antagligen så gör jag inte det, men lyckas jag med 20 av dem så är det RIKTIGT bra faktiskt.


Min hand i Smålandsposten för många år sedan!


Sedan, direkt på måndagen därefter, 1'a december, så är det nytt jobb, tillsammans med Pär. Jag kommer ha arbetsbyxor, inte behöva sminka mig ELLER prata med någon på hela dagen om jag inte vill. Kommer vara yngst (och fräschast? haha) av samtliga damer i företaget, och enda tjejen i verkstaden. Blir mycket spännande och en STOR omväxling mot tidigare arbete. Att inte heller jobba exakt efter klockan kommer bli spännande. Framför allt kommer det bli skönt för jag och Pär åker hemifrån samtidigt och kommer hem samtidigt. Så jag har ju skjuts hela vägen liksom. Så jag får MYCKET mer fritid (ja, två timmars bussresa om dagen försvinner!), och mer tid att hitta på saker på kvällarna. Sedan visst, att man måste gå upp vid sex är ju kanske inte så skoj. Men å andra sidan, jag får sova länge BÅDE lördagar och söndag framöver. Plus att vi slutar en timme tidigare på fredagar. Kan inte bli bättre. Och över jul har jag rätt rejält med ledighet. Kan inte fatta att jag haft sådan tur!

Det bästa är att jag fått massor med beröm på salongen, för att jag står ut med att jobba sista tiden fast jag är uppsagd. Tydligen har tjejer som fått sparken förut bara gått, men jag är starkast och visar hur bra och proffsig jag är. Är väl helt enkelt en grymt bra skådespelerska, för min energi har helt försvunnit på jobbet. Idag kände jag mest att NEJ, låt mig försvinna härifrån. Men icke, jag stod ut! Lite stolt faktiskt...

Och förresten! Det snöade här förut... underbara, fantastiska känsla av snö. Julen kommer väldigt passande i år, och jag är nästan klar med alla julklappar.


Kommentarer
Postat av: Febe

Det är bra, bara bit ihop och låtsas som det inte rör dig i ryggen, det är riktigt strongt jobbat. Värdighet är aldrig fel!

2008-11-20 @ 21:56:24
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: Elin

Javisst! jag är supernöjd :) Älskar när det är lite halvkort sådär.

Ja, det vore kul å ses någon helg :) Parta loss i Parken vore kul.

vi hörs hörrö! ha en kul helg :)

2008-11-21 @ 12:37:22
URL: http://gustafssons.blogg.se/
Postat av: josefin

Ja någon nytta ska man väl ha av sina skådespelartalanger? ;)



Låter skönt med omväxlingen, aldrig jobbat på fabrik men tror det kan vara ganska skönt, som sagt, slippa kundkontakten ibland!

Härligt med mer tid tillsammans också, det är man inte bortskämd med när båda jobbar.



2008-11-21 @ 15:14:21
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback