Herre Jistanes, vad är detta?

Förut kunde jag ju uppdatera bloggen två gånger om dagen ibland, nu blir det inte alls så! Är så sjukt hektiskt för stunden, mitt liv, och jag tar mig aldrig riktigt tid till att sitta här och ge en någorlunda enkel rapport. För det är ju så, det är mycket enklare att bara skriva många korta inlägg än några få. Och roligare för er läsare att få mer att läsa. Lovar atat försöka skärpa mig och skriva en stund varje morgon den här veckan.

Vad har hänt? Förra veckan var det valborg och första maj. Var riktigt skönt att vara ledig en dag, och på den lediga dagen var jag så ofantligt duktig att jag sydde korsetten. Det enda som, efter den dagen, var kvar att göra var öljetterna som skulle slås in och det ordnade jag efter ett besök hos Febe i helgen. Tack för hjälpen!

image143


Sedan har en ny liten sak dykt upp i mitt liv. Ni vet, Fido, mitt marsvin? Jag läste att dom far illa av att vara ensamma och kom i kontant med Eragons, en frivilligförening som drivs av en tjej som heter Irene, och dom donar med omplacering av marsvin utan ägare. Så, i lördags var jag och fido uppe och hämtade Linn, som nya tjejen heter och dom senaste dagarna har fröknarna mest ägnat åt att bråka om vem som ska sitta och gömma sig var i buren, samt vem som ska äta vad. Men jag förväntar mig att dom blir bästa polare sen ändå!

image144

Kommentarer
Postat av: Anni

Nämen, vilken liten gullboll! Sån liten söt, vad härligt att du skaffat en till liten sötnos. De kommer nog bli jätteglada över att få vara två snart. Och korsetten såg ju grymt fin ut. Jag är själv sugen på att sy en, hehe. Man vill ju alltid ha ett projekt på g..:)

2008-05-06 @ 09:59:03
URL: http://avanni.blogg.se
Postat av: Anonym

Jaaaa jag tycker verkligen du ska skriva mera, alltid kul att läsa om vad du hittar på i Gislaved :D
Go petra go petra!

2008-05-06 @ 13:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback