Gisledagarna!

Det är faktiskt lite roligt. Gislaved är inte ett stort ställe, men gisledagarna är faktiskt något roligt. Ända sedan i torsdags har det varit en förväntansfull känsla i luften, som om att SNART, snart händer det. Och jag förstår att folk gillar det, har inte sett så här mycket folk ute på hela tiden jag bott här. Träffade många kunder, och det är roligt att de blir så glada av att se mig. Kände mig väldigt deppig och låg igårkväll, gick direkt hem efter jobbet för att bara ligga och slöa och kolla på Dexter. Sedan insåg jag att vad fan, kan ju inte ligga där precis när det började hända saker. Precis då ringde Jenny och frågade om jag skulle med ner på stan, och då gjorde jag det. Var först på hotellet och sedan gick vi ner till Gisleparken, som kryllade av småbarn i nedre tonåren. NEJ, sa vi och började gå tillbaka upp mot hotellet. På vägen träffade vi min kompis Johannes och hans polare Mikka, som berättade att de skulle gå på någon spelning med ett lokalt death-band. Lät intressant tyckte jag, så jag föjde med. Kan inte hjälpa att det rycker lite i rock-tarmen när man hör något sånt, förknippar det nog fortfarande med mina soligaste merkel-minnen.

image155
Bandet och några Emos! :P


Sedan gick jag hem och nu har jag haft en skön lugn morgon i sängen med Dexter och kluromål på hur jag ska göra nu idag. Tror jag ska ta på mig något lätt och kila ner på marknaden, för att köpa marknadsgodis till mamma och familjen och en tröja till vårt fadderbarn i Honduras. Sedan ska jag handla mat och därefter, i eftermiddag, kommer Pär och hans polare Daniel hit. Då blir det nog festa lite granna, vi ska nog iväg och träffa Elin och några andra. Jessica, världens goaste kund, har jag lovat möta upp med nånstans senare, för att träffa hennes internetdejt!

Det var allt för nu, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mikko

Hehe, hoppas du hade kul under Gisledagarna, du såg inte så road ut under spelningen :P
Tänkte bara jag skulle titta förbi och säga hej iaf och säga att jag läst lite av din blogg som jag sa att jag skulle :)
Du får ha det så bra och lycka till med alla du ska klippa till! (Tihihihih)
Kram
//Mikko

2008-06-05 @ 14:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback