Solsken i min själ

Idag känns det som att det skulle kunna bli en bra dag. Solen är framme litegranna och det behövs, vill faktiskt att det blir sommar på riktigt nu. Jag orkar inte med mer halvkassa somrar, vem gör det? Men tja, ska ju uppenbarligen jobba så egentligen spelar det väl ingen roll. Får se om det blir lugnt på jobbet i juli nu, de säger att Gislaved är något av en spökstad på sommaren, när alla har semester och antingen åker till kusten eller till folks respektivt hemländer, typ Bosnien. Det är galet mycket bosnier här i stan, på sätt och vis hade jag säkert klarat mig lika bra med bosniska/serbiska som svenska. Synd att jag är svensk och att det här är Sverige, haha!

Ikväll ska jag ut och promenixa med en liten Nalle, en tokigt söt liten hund som tillhör en kund till mig. Han är en bichon frise-blandning, men ser ut nästan precis som en sådan. Liten, vit och krullig. Man blir fan kär i honom på riktigt, han är väldigt social och trevlig också. Sådana lånehundar är bra. Var dessutom ute och promnerade en timme själv igår, blev lite varm faktiskt. Men man mår bättre efter en liten stunds träning, aldrig fel.

Det är så många saker jag just nu skulle vilja göra. Det som jag måste göra är att planera flytten, men Pär hade några tokigt bra förslag på hur vi kan göra (han är så himla snäll som vill hjälpa mig, min blivande ufo-bo... Ja, sambo låter för vuxet och tråkigt!), så det tror jag kommer gå jättebra. Vi har även diskuterat om vilka av mina möbler som passar in hemma hos honom, jag har ev. paxat hans stora garderob/klädkammare. Tänk att kunna ha alla kläder snyggt upphängda och sorterade, och likaså skor i prydliga rader! Groar, sexigt i mina ögon, haha. Som kändisarna har!

Sedan skulle jag vilja sy en ny lajvklänning... Vill sy en underklänning med pösiga ärmar, lite ihopbundna på några ställen (lite som Odette's i Svanprinsessan!) och med en fin, kanske grön, ylleklänning med snörning fram över.. Vill lajva mer, blev så sjukt sugen efter helgens lilla lajv! Är ta mig sjutton lajvare in i själen, och jag tror att jag får med mig josse också, hon verkar sugen! Är så nöjd när jag lyckas få mig fler vänner in i den världen, se hur det gick för Anni bara! Hon har ju t.om. fastnat mer än jag kan tyckas!

Åh, Svanprinsessan förresten.. Underbar film ju!

Nu ska jag diskutera vidare med Pär, vi pratar om flytten.. Ska väl försöka fixa några flyttlådor snart och börja plocka... Usch, men det blir nog bra när det är klart! Kram på alles!

Kommentarer
Postat av: Anni

Ja, om inte annat så har jag ju fastnat för en lajvare.;) Hehe, jag vill också hinna med att sy nya klänningar. men idga nöjer jag mig med att ligga och läsa en bra bok, det hinner jag sällan med annars.

2008-07-01 @ 10:02:21
URL: http://avanni.blogg.se/
Postat av: Jennsan

Lycka till med flytten o allt=). Du får gärna höra av dig nån dag...

kram Jenny b

2008-07-01 @ 12:04:36
URL: http://blondajennsan.blogg.se/
Postat av: josse

Hehe ja har kollat runt lite på internet på olika modeller men du och Febe och Christel har väl kanske lite mönster liggande? Är mest sugen på at sy en sån klänning som jag lånade av dig, tycket det var en sjukt fin modell =)



2008-07-01 @ 12:55:15
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback