Rita hest och nytt jobb

Igår var en otroligt omvälvande dag. Jag kan började med att berätta den första riktigt, riktigt roliga saken: Jag har fått jobb i Göteborg!!!! Var och provjobbade på ett ställe i torsdags, och nu visade det sig att de funderade på om de skulle ta mig eller en annan tjej... Hon kunde tydligen börja tidigare än jag, så jag låg lite i lä. Men jag flirtade litegranna och sa att jag kunde börja på tisdag redan (har pratat med min efterträdare här i Gislaved och hon kunde fylla upp för mig då, så det borde vara lugnt. Jag har inte pratat med chefen än, men han måste väl gå med på det när jag ordnat efterträdare?) Så, jag kommer att jobba sista dagen här i Gislaved på måndag (då jag har kunder bokade på mig) och sedan på kvällen susa upp till Pär och jobba resten av veckan däruppe. Kan inte förstå det, det är så SJUKT spännande! Jag, lilla jag, i stora staden Göteborg! Och älskade Pär, kan inte fatta att vi ska bi sambos och allt.. Men det känns riktigt, riktigt bra. Som att jag hittat hem på något vis. Är lyckligast i världen när vi pratar om något och bara är i samförstånd... Han vet rätt ofta hur jag känner och plockar ihop mig när jag är i småsmulor (som jag också var igår, kommer mer om det sen.)

Igår kväll när jag kom från jobbet satte jag mig och började rita lite, har inte gjort det på SÅ länge. Men min kusin är som bekant en fena på det där med teckning och hon gav mig lite tips. Slutade med att jag satt och pillade och ritade och suddade med tops. Bild kommer nedan, är rätt nöjd med min lille hest! Fast, det är den första jag ritar (seriöst) på säkert fem år, så jag får nog börja träna litegranna! Är lite pill det där.


Snelhest!




Men såklart kan inte allt på en dag vara bra heller, och det fick jag veta med bravur igår. Började med en tjejs hår vid klockan tio igår, långt, tjockt och lockigt. Skulle klippas av i en posh-ish frisyr, med kort i nacken och långt fram, och dessutom skulle det avfärgas, göra slingor och färga mellan slingorna. Blev absolut snyggt, men det tog tre och en halv timme, med först klippning->avfärgning->torkning->slingor->färg mellan slingorna->föning->plattning->mer klippning->pill. Alltså, jag skojar inte. Tror det tog seriöst tre timmar och fyrtio minuter och inkräktade alltså fyrtio minuter på min entimmeslunch! Men det blev skitsnyggt. Jag var så nöjd och helt färdig. Gick hem och åt lunch, fick besked om jobbet och sken som en sol. Gick runt på jobbet lite, och då ringde hon, kunden. "Du, jag vill nog att slingorna ska vara ljusare, har du tid att fixa det imorgon?" "Erm...." NEJ NEJNEJ, ville jag bara skrika. Det gjorde jag inte, jag sa "jadå, det kan vi väl göra." Mitt serviceinriktade, översnälla helvete. Men jag måste. Men jag tänker bara ljusa upp slingorna vi gjorde igår ytterligare, inte göra något av det andra, hon kan få låna en hårtork om hon känner att hon vill torka det. Annars måste jag ta betalt för det igår, för hon sa inget igår om att hon ville bli speciellt ljus.

I vilket fall, det förstörde lite av min glad-känsla som jobbeskedet gett, och jag kände mig ungfär som att jag fått en stor sten slängd i skallen. Drog till och med på mig ryggont igår, det brukar komma när man är trött och inte engagerar sig för att använda musklerna rätt när man står med armarna så högt upp som vi frisörer faktiskt gör. Mycket deppigt. Tack och lov ringde jag Sofia och satt och pratade skit med henne en liten stund, hon var helt lycklig över att få mig upp till Göteborg! Min Fia, nu kan jag börja umgås mer ofta med henne! Sååå härligt...

Och förstås, sedan ringde Linda från min klass! Tydligen är det födelsedagsfest för henne nu den sextonde augusti och den MÅSTE jag försöka ta mig till! Hoppas att så många som möjligt kommer ta sig dit, vore så roligt att se hur det är med alla osv. Började sakna dom som sjutton när jag pratade med Linda, vissa saker går aldrig ur... Så som HVF04A-ränderna t.ex. Kan inte fatta hur åren kan gå så fort! Det är över ett år sedan vi tog studenten, vad gammal man känner sig .

Och ett stort grattis till Josse som kommit in på sin utbildning vid Växjö Universitet! Hipp hopp Hurraaaa! :D

Kommentarer
Postat av: josse

Är så glad för din skull! Fast kommer sakna dig nu när du är ännu längre bort!!!

Du kommer inte hem nån gång snart, mitt hår ser ut som bara den...slitigt :/

Glöm inte att lägga upp lite bilder sen på flytten och nya lägenheten :D



2008-07-23 @ 20:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback