Ibland går det bara bra

Vissa mornar vaknar jag ca. fem-tio minuter innan klockan ska ringa. Då blir jag vansinnig. På dom minuterna kanske man hinner somna om, men man hinner inte sova något speciellt. Det gör mig galen, då är det ju bara till att gå upp. Idag hade jag det bättre, jag vaknade och trodde att det var liknande. Då var klockan bara sex och jag skulle upp halv åtta... =bra. Då kunde jag somna om och njuta av en bra stunds sömn till, very nice! Men jag undrar varför man alltid vaknar. Kanske är det så att man inte ska kunna sova så bra i dagsljus som jag faktiskt gör (jag har inga persienner och det är därför ljust säkert från klockan fyra. Men jag vet inte, jag sover ju. Och gott sover jag! Min säng är skön... Skönast.

I eftermiddag kommer Febe! Weeei, kommer bli toppen, det känns bra att kunna bjuda igen efter alla gånger jag varit hemma hos henne och snyltat. Kan egentligen inte fatta när det hände, att jag också är vuxen och har möjlighet att bjuda hem folk. Till MIG liksom.

Idag måste jag ringa min områdeschef här i bostadsområdet och bestämma tid med honom för "förbesiktning av lägenheten". Jag antar att de vill se att man inte ställt till med något allvarligt. Fördelen för mig är att jag bara bott här i ungefär åtta månader och jag har inte hunnit ändra speciellt mycket. Jag har bytt ut den befintliga hatthyllan mot en ny, finare, och satt upp en spegel och några tavlor. Ingenting som inte går att ordna fort. Men jag funderar, måste man rengöra bakom element och stuff? För jävlar vad damm det är, men det går inte att komma emellan med dammsugarmunstycket. Några förslag någon? Sedan läste jag i deras "flyttips"-broschyr att man ska putsa fönster också. Något jag aldrig gjort sedan jag flyttade hit, så de är ju inte alltför vackra. Man ska tydligen putsa mellan glasen också, men jag vet inte om det är möjligt. Aja, to be continued. Jag kommer ha blivit förvandlad till en städtant innan jag lyckas flytta till Pär.

Jisses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback