Livet är stöööörtskönt...

Just nu känns det mesta väldigt bra. Ligger här i soffan, i hörnet liksom. Nersjunken bland kuddar och filtar, iklädd myskläder och har precis avnjutit en härlig måltid (som tog betydligt mycket mer tid än jag trodde den skulle göra), plus att jag fått en massa saker gjorda. Flyttat ner julgrejorna och den gamla hatthyllan till källarförrådet, som jag dessutom kastat ut några saker som inte var mina ur. Har även kastat massor av kartonger, tidningar, plåtburkar och glasföremål (allting källsorterat) och fixat lite allmänt. Jag är så sjukt duktig och ambitiös att det finns inte, haha.

Har insett att jag nog gått och blivit vuxen mer eller mindre över en natt. Just nu lever jag bara för mig själv och jag trivs med det. Några få saker som ligger och gnager i det undermedvetna, men betydligt färre än vanligt. Helt enkelt väldigt bra.

Jag är nu alldeles proppmätt efter att ha intagit en god (men stinkade) måltid... Först vitlöksbröd a la Febe (dvs rostat bröd gnuggat med vitlök och med lite smör), sedan tomater i ugn (med olivolja, kryddor och vitlök) och slutligen banan  med choklad i ugn och glass. Så, en enkel och fruktansvärt god trerättersmiddag, komponerad bara för mig själv. Nu ska jag ligga här och slöa mig en stund och sedan krypa ner i sängen är tanken. Skönt att vila mellan träningsdagarna också.

Jag gillar livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback