Ett självständigt Kosovo?

Nu måste jag säga att jag är förvirrad. Kan villigt erkänna att jag är långt ifrån en stjärna på samhällskunskap, jag har ingen stor koll på kriget i forna Jugoslavien över huvud taget. Igår hade jag och Skinny en tjej härifrån,Jenny, på besök på lunch. Hon berättade att det var några som viftade med röda flaggor nere i centrum, men hon hade inte riktigt förstått vad det rört sig om. Jag gissade på något med vänstern, menar, rött? Sedan hade väl poletten trillat ner för Skinny när han kom hem, Kosovo har tydligen blivit självständigt. Tittar lite på nyheterna nu, det känns som att risken för uppblommande konflikter är överhängande. Vet att Marcus varit på G neråt nånstans, hoppas bara attt det inte blir så... då blir jag sjukt orolig!


Måste bara kommentera melodifestivalen i lördags också, jag gillar verkligen bröderna Flint, som Amanda kallar dem! Rongedal, så grymt sköna killar!

Kommentarer
Postat av: Marcus

hehe, vänstern kan nog vara lika farlig tror jag =P vi fick orienteringar om kosovo en vecka innan att vi skulle ner om det blev oroligt, men det löste ju sig fint. ingen fara vännen =)

2008-02-18 @ 23:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback