En nyttomacka, någon?

Sitter just nu och tuggar på en grov macka, fibrer så att det tjongar om det, med leverpastej. Mmm-mm-mm, frukosten är mitt favoritmål på dagen!

Var ett tag sedan jag skrev, jag ber om ursäkt (om det nu är någon som inte tycker om det!)

Senast jag skrev var jag hemma hos Pär i sällskap  med bl.a. Kim. Sov sedan hos honom och åkte hem i söndags eftermiddag. Eftersom jag blivit lovad att vara ledig på måndagen (tjoho!) så tänkte jag att visst, shysst att kunna umgås lite extra med familjen och alla små djur vi faktiskt har! Så, var hemma runt fyra. Åt lite, mamma envisas alltid med att proppa i mig mat, och hjälpte sedan till i stallet... Musse hade gjort sig illa å benet, var ett fult rätt stort sår där. Stackars sötnos!

Sedan åkte vi hem och spelade TP Disney (jag och mamma) och åt ost och kex. Mamma vann, men jag fuskade lite åt henne :P Min mamma är nog det sötaste som finns tror jag! Finns ingen snällare och mer omtänksam. Mamma, läser du det här så vill jag att du ska veta att du är bääst! <3 (ett hjärta)

I måndags så funderade jag på att åka med syrran till Ronnie (vår musiklärare som jag inte träffat på evigheter) och vara med när hon spelade, men jag orkade inte riktigt! Fy mig, latmask!  Men så var det!

Framåt tio bestämde jag mig för att åka ut till stallet och rida Musse en runda och mocka. Mycket trevligt, i varje fall det förstnämnda, det var helt underbart väder! Blå himmel och små molntussar ftw! Och Musse var så glad, han gillar verkligen att gå ut. Känner mig minst sagt lite ringrostig när jag rider numera, men det går! Finns ju ingen häst jag känner bättre än Musse i varje fall...

Sedan blev det lite panik, när jag körde till stallet så såg jag att Febes bil "var hemma" så jag ringde henne och frågade vad hon hade för sig. Då visade det sig att hon varit hemma och sjuk flera dagar och jag lovade att titta förbi en snabb runda efter att jag varit i stallet. Jag hade nämligen lite andra planer för eftermiddagen, hade på morgonen smsat med Josse och vi hade bestämt oss för att dra en runda till Aquamera, äventyrsbadet i Växjö! Shit vad roligt det var, jag blir som tio på nytt! Hade inte mycket till badkläder liggandes hos mina föräldrar, så det fick bli en gammal baddräkt jag fick av mormor för massor av år sedan... Nu satt den perfekt och det var klokt att ta just en sådan (Josses och Saras bikinis fick lite stryk i vattenrutchbanan, haha), dessutom blev  man lite strömlinjeformad. Inte ofta det händer!

När vi var färdigbadade, färdigbubblade, hade simmat tio längder och bastat sprang vi på stan litegranna, jag och Josse, och hon fick prata av sig lite om allt med Matthias. Är verkligen inte avundsjuk, är nog svårt att förstå vilken omvälvade förändring hon går igenom! Men hon och Sara ska tydligen ut och resa lite nästa vecka, vad avundsjuk jag blir! Bl.a. dra till Schweiz, Frankrike och London. Avundsjuk! Ni får ha lite roligt åt mig också ;)

För övrigt hittade jag sex glas på lagerhaus (massa fina, typ drinkglas) och så en topp på Gina Tricot, som ser ut lite som en korsett. Mycket trevlig och inte farlig dyr. Satt dessutom som en smäck, självförtroendeboost ftw! Det är riktigt underbart nu när man börjar märka lite skillnad i kroppen, är mycket starkare och smidigare.

Nu ska jag hitta lite kläder, får se vad jag ska chocka världen med idag! Stor kram mina läsare, här kommer en bild som borde göra i alla fall några stycken därute glada!

image96

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback