När dagen blir mörk, och när snön faller vit...

Well, who am I kidding? Det närmsta snön jag sett nu är frosten som ligger på bryggan bakom jobbet. Jag var tvungen att gå dit, bara för att trampa lite i det så det krasade härligt. Snö vore underbart. Men å andra sidan, blir det ingen snö är det lika bra att det är som det är nu: Klart och uppehåll. Regn och slask, nejtack.

Kan inte förstå att det är julafton imorgon! Hela den här månaden har gått så himla fort, började ju nya jobbet den första december. Och nu är det nästan julafton... niiiice.

Måste få skriva en sak som folk säkert undrar (för typ hälften av alla som träffar mig frågar). "Petra, saknar du inte frisörjobbet?" JO, vill en del av mig skrika. Jag vill känna att jag saknar jobbet som jag pluggat till i tre år, som jag varit i sedan jag var sexton. Men gör jag det? Nepp... Jag har absolut ingen lust att klippa på heltid igen. Jobbet jag har nu är visserligen tillfälligt, men jag vet inte om jag tagit ett frisörjobb ens om jag hittat ett grymt. Är helt enkelt trött på det.

Så, vi får se vad som händer. Just nu är livet bara grymt och jag vill njuta av det ett tag till.

Imorgon kväll beger vi oss ner till Småland, jag och Pär, för att stanna till söndag eller måndag. Ska bli skönt att slippa stressa därnere, få bara vara och träffa kompisar.. precis som förr. Kan inte fatta att det är över ett år sedan jag bodde hemma senast, varje gång man är hemma känns allt precis som vanligt. Förutom att föräldrarna blir lite slitnare och äldre, hästarna likaså, och syskonen äldre, mognare och (i Rickards fall) längre. Den lilla plutten är längre än mig nu! Herregud vad åren går... we're getting old, folks!

Krama om varandra ordentligt nu i jultider och GOD JUL. Eller för att citera: "Have yourself a marry little christmas..."

Kommentarer
Postat av: Frida

ja visst är det märkligt, oavsett hur gammla man är känner man sig ändå som 13-14 när man väl kommer hem. Selar ingen roll om man jobbar pluggar eller bara driver runt, ändå blir man behandlad som lite igen. Klagar iof inte är rätt trevlig att bli omhändetagen...=)Härligt med jul i småland eller vad säger du=)

2008-12-23 @ 12:16:54
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback