Julmys i stallet och hemma

Vilken helt fantastisk jul det har varit såhär långt! Julafton var SÅ grym, var jättehärligt att få träffa alla sådär lagom mycket. Blev aldrig ett sådant där antiklimax som ibland kommer när förväntningarna blir FÖR höga och den där riktiga lyckan aldrig riktigt infinner sig. Det var helt enkelt toppen, först var vi en sväng hos Lena (Pärs mamma) och sedan en runda till hans söta farföräldrar och hela släkten på deras sida. Det blev lite lagom med julmat, lagom mysig tomte. Eller okej, han var inte så mysig. Pärs far klädde ut sig i den läskigaste tomtemask jag sett, jag förstår ta-mig-sjutton att ungar är rädda för tomten. Men vet ni vad? Varje jul konstaterar jag att jag fortfarande tror på tomten... Jag vill så gärna att han ska finnas! Så det tänker jag fortsätta tro på.
 



Runt fyratiden lyckades vi komma iväg uppifrån Kungälv (vi fick punktering på ena framdäcket så det fick bli lite däckbyte) och strax innan sju var vi framme här nere i Småland. Sitter i skrivande stund på lillebror Rickards dator och skriver, han åkte med Oskar och Sandra in till stan för att lämna tillbaka några hyrfilmer de hade.

Igårkväll var jag, Sandra, Pär och Oskar en runda till Josefin inne i stan. Var jätteroligt att träffa henne lite, i början av kvällen var det rätt mycket folk, men de begav sig senare. Vi spelade lite spel, drack gott att dricka och hade det trevligt. Very good. Nöjd Petra somnade runt halv ett eller något sådant. Dödstrött och med lite halsbränna. Lyckas alltid få det i samband med alkoholintag, så jag har börjat fundera i nykterist-banorna. Eller ja, klart man kan ta en drink eller ett glas vin nångång, men jag tror att det får vara nog med supandet för mig. Gapa och svälj, trevlig helg.

Sedan idag har jag och mamma varit ute i stallet i några timmar, jag red Turbo och mamma körde Musse. Grymt mysigt, men jävligt kallt. Det bästa är ju dock att det är SNÖ! Inte massor så att man kan säga att det är jättesnöigt, men tillräckligt för att lysa upp i mörket och det gör mig lycklig. Snö äger.
Nu ska vi spela monopol och senare ska jag och Pär göra ett efterlängtat besök i bastun. Blir skönt att värma upp de förut stelfrusna tårna och fingrarna ordentligt. Det finns vissa nackdelar med vintern, men just nu gör det mig inget. Det finns ju saker att värma sig på.

Imorgon blir det till att åka en runda till Växjö på förmiddagen och titta i lite affärer, sedan ska jag och Pär troligen träffa Febe en stund. Blir grymt, saknar henne.

Och töser som vill lära sig designa bloggen, designen jag använder hämtade jag här. Man får guidning till att fixa med det här.

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback