Onsdag!

Tiden går fort nu, händer så mycket hela tiden. Vet inte om det bara är jag som är dryg, men det känns som att jag har ett rikare liv än någonsin! Jag har någon att dela mitt liv med, det är så underbart att ha Pär närvarande när man är hemma på kvällarna, jag har goda vänner som jag kan bestämma saker hastigt med (ska träffa Bunny på söndag!) och allting är bara... härligt! Igår var jag och åt sushi för första gången, det var helt okej! Jag förstår att folk fastnar för det, men det smakar verkligen speciellt.

Sedan ska jag (nog) göra något annat nytt ikväll, Pär har nämligen köpt ny (gammal) motorcykel! Och eftersom jag har en hjälm nu när jag har Laila så ska jag får åka med!!! Weeeei, Petra wrrom wroom! En ganska sunkig och sleten offroadhoj är det, och den låter som en gammal gräsklippare. Men Pär är glad över den och då är jag också glad. Plus att jag nu får ta bilen ner till bussen, när han kör MC till jobbet. Very nice!

Haha, Fido och Linn bråkar här bredvid. Häromdagen (i söndags) var vi så effektiva och duktiga att vi satte ihop två burar till en stor åt dom, genom att skära ut två hål på vardera långsida och koppla ihop dem med en slags brygga. De små grisarna har varit helt lyckliga sedan dess, pratar massor (bägge två!) och bara njuter av livet.

Imorgon kommer pappa hit, han är uppe i Göteborg och jobbar med en mässa. Jag har lovat komma dit och hälsa på imorgon, sedan ska vi åka ut hit och äta. Mycket trevligt, ska bli roligt att visa honom hur vi har det. Saknar min familj, men jag och mamma pratar vid nästan varje dag och det är skönt... Lite verklighetsförankring. Hon skulle förresten hämta hem Bananen, vår "gamla" häst Banana Girl. som vi haft utlånad på foder i fem år. Vi trodde att damen som hade henne var glad över det, för det är en helt fantasisk häst: Tyvärr har hon en bula på ena knät efter en skada när hon var unghäst. Inget som egentligen är farligt så, men människan i fråga har satt på henne TOKtunga skor (riktigt tjocka metallskor vet ni!) och betett sig allmänt dumt. Troligen har hon tröttnat på hästen, för hon har fått för sig att Banana måste avlivas pga. knät, som någon distriktsveterinär klagat på. Bullshit säger mamma och CO, hästen ser tydligen likadan ut som för fem år sedan och hon är bara tolv år! Såna dumheter, men vad säger man?

VIlket långt inlägg det blev, mycket som behöver avhandlas... Nu är korsetten snart helt klar, och jag har även kommit en bra bit på väg med min nya medeltidsklänning, med lite puffiga ärmar! Bilder kommer snart, jag är mycket mycket nöjd! Imorgon är jag ledig och då ska det sys mer, samt åkas en liten sväng till IKEA, för att köpa tyg till en chemise som jag ska ha under korsetten. Very nice!

Nu har jag skrivit alldeles för länge, måste stressa iväg och klä på mig. Stora kramar på alla! Och ja, Sheila, vi får höras av snart!

Kommentarer
Postat av: Amanda

(Jag har börjat om min blogg... igen...)

Oh, va fint att bananen kommer, hon var ju så vacker. För övrigt tycker jag att vi hastigt ska besluta att jag ska åka upp till dig

2008-08-27 @ 14:06:46
URL: http://queenpanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback