Hel helhelg i helgen

Ja, jisses! Ibland är jag imponerad över att jag orkar med att göra så mycket på helgerna, men jag trivas med det! I fredags tog jag dock en lugn kväll, med lite för mycket godis (ja, det var fredag och jag fick!). I lördags var det jobb och sedan packade jag ihop mig och Fido och begav mig till Kungälv och Pär. Kom dit vid fem och vart var Pär då? Borta! Han hade missuppfattat mig lite och trott att jag skulle ringa när jag kom till Göteborg så att han hann köra hem från sina föräldrar i Marstrand (ca. 2 mil från där han bor). Så, jag och Fido fick vackert vänta i bilen på att han skulle komma hem. Satt och spanade efter hans fula stora Volvo och helt plötsligt dyker det upp en motorcykel. Hinner bara tänka "vilken snygg MC och vilken rumpa på den killen..." innan jag inser att det faktiskt är Pär. Han skrattade och sa att det var tur för mig att det var han när jag berättade det. Ibland lever man farligt, right?

Sedan packade vi in mina prylar i hans lägenhet och jag installerade Fido i hennes tredje hem (hon har nu en bur här, en hos mina föräldrar och en hos Pär, så hon är ett bortskämt litet marsvin!) och hon verkade trivas rätt ok. Hon är dock aldrig så avspänd nån annanstans som hon är här, undrar vad det beror på? Gillar hon mig något särskilt tror ni?

På kvällen begav vi oss ner på "stan" i Kungälv där vi först åt på något som hette Oskars, jättegoda kycklingsallader blev det. Jag hade inte ätit något mer än en kiwi sedan klockan åtta på morgonen så det behövdes, klockan var då en bit efter halv åtta. Vi åt, pratade och hade trevligt och sedan gick vi till en krog där vi mötte upp Pärs kompis Daniel, som var jättetrevlig. Fick sitta och lyssna lite på deras diskussion om olika slags motorer och ägnade istället lite uppmärksamhet åt Körslaget som visades på väggen. Jag tycker att det är en ganska rolig idé, men det är inte riktigt något i min smak så. Kan inte låta bli att fundera hur mycket artisterna faktiskt jobbar med sina körer, men vad vet jag.

Vi tog lite att dricka, jag en xider och en rosa pantern (som han blandade något konstigt grönt i, undrar vad det var) och sedan tog vi en taxi hem. Pär är en riktig gentleman och hade nog helst bjudit mig på allt, men det fick han inte göra. Jag vill inte bli bortskämd! Sedan däckade vi gemensamt... Det är rätt underbart att vara ute med någon man garanterat får med sig hem faktiskt :P

Igår gick vi upp runt åtta och fixade lite. Planerade dagen och beslöt oss för att testa IKEA igen, Pär något motvilligt. Jag hade tagit på mig att köpa lite nytt till salongen, dels glas, bestick och sånt till oss, och så lite ny inredning till toaletten där. Ser för bedrövligt ut som det är nu, ska snart dit och fixa med det. Tänkte ha lite skogstema därinne, blir nog inte så tokigt tror jag. Vi får se! Köpte även lite saker till mig, en tillbringare, världens sötaste glasskopa (se bild, den till vänster köpte jag och Pär den till höger) och en gratängform i glas. Lite av det man behöver helt enkelt. Sedan bjöd jag på mat, i resturangen där. Undrar egentligen hur mycket pengar dom drar in där.

image130

Därefter for vi och köpte mat till Fidostumpan, sedan till ett köpcentrum med lite klädaffärer och jag hittade en tokfin topp på Cubus, gillar den affären! Köpte även ett par toksöta overkneestrumpor, gråa med rosetter och spets längst upp. Måste bara ha något att ha dem till. Efter det åkte vi och köpte glass på något som heter Lejonet och Björnen, dom har väldigt speciella smaker. Åt Rocky Road och Texas Fudge, den första en chokladglass med marshmallows i och den andra något kolaaktigt. Jättegott, go USA! :)

Och sen? Erhm.. Jo, då åkte vi hem, pysslade lite, och jag åkte sedan till min vän Simon, aka. simpa, som bor en bit bort. Umgicks med honom en liten stund, vi har inte träffats på tre år. Dock dök det upp ett litet problem när jag var på väg därifrån, jag hade parkerat en liten bit in på en åker bredvid huset där han bodde. Och vad hände? Jo, jag fastnade i leran med ena bakdäcket. Satan att man ska ha en bakhjulsdriven bil alltså, haha. Vi försökte få loss den själva, med det gick inte så bra. Då gick Simon in och kom ut med en helt GIGANTISK kille och gemensamt lyckades de två knuffa loss eländet. Starkt gjort! Själv satt jag i bilen och styrde och gasade. Det ultimata borde vara att ha TVÅ män i byrålådan, inte bara en. Eller i alla fall i bakluckan.

Sedan åkte jag och handlade mat, hade tagit på mig att fixa lite kvällsmat. Blev kycklingfilé med råstekt potatis och persiljesmör, grekisk sallad och bananchoklad med glass till efterrätt. Var tvungen att göra mig till lite, och det verkade uppskattas. Blev sjukt sugen på fetaost, rätt märkligt egentligen. Men det är ju sjukligt gott ibland.

Efter det fyllde vi upp ett bad med massor av skumbad och satt där och myste, vi har kommit på ett skitbra sätt att kunna bada tillsammans. Så att båda faktiskt sitter okej! Inte tokigt, eller hur? :) Sedan började vi titta på Dukes Of Hazzard som gick på tv, men gick och lade oss rätt tidigt. Låg och pratade och gosades och somnade som stockar. Och i morse var det bara en skön, slapp morgon. Körde därifrån vid nio och kom hem vid halv elva. Så nu sedan dess har jag ätit lite lunch, städat och fixat. Fick reda på precis att jag får besök av en annan Pär ikväll, Pär Sandgren för att vara exakt. Så det blir toppen.

Nu orkar jag inte skriva mer, men detaljrikt var det, eller hur? Febe, bild på korsetten kommer snart!


Kommentarer
Postat av: Josse

Låter som en supermysig helg!!Bara liiiite avis ;)

2008-04-07 @ 19:05:09
URL: http://skywise86.blogg.se
Postat av: Moppa

Riktigt mysig helg låter det som :). Så man var inte ensam att halvtitta på Dukes då med andra ord :P.
Puss och kram //Skalleper ;)

2008-04-07 @ 23:28:15
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback