Det börjar dra ihop sig!

Jag är så trött. SÅ trött. Dels pga för lite sömn i natt, dels pga att jag sett över och funderat på vad jag ska ha med mig till lägenheten första omgången. Min slutsats är SJUKT mycket. Maaaassor med saker jag knappt vet vad det är eller hur jag samlat på mig det, men så är det i varje fall. Massa massa massa lådor och saker. Och då är det mest småprylar, inga möbler. Och sådana är ju ganska bra att ha. Men det kommer få vara en hel del ouppackade saker i början, har inte plats för vissa saker (plus att jag ännu inte köpt mig min bokhylla att ställa saker i.)


Jag har otroligt mycket ljusstakar, ljuslyktor, glasmojjar och prydnadsstuff. Förstår inte vad jag ska ha det till, men det kan väl lika gärna stå i lägenheten som här hemma. Undrar förresten hur lång tid det kommer ta innan Gislaved blir "hem" och hemma här "hemhem". Undrar när det börjar kännas som MIN lägenhet, MITT liv, MINA saker. Intressant fråga att prata om.

image29

Dagarna i Stockholm var ytterst trevliga, den är Oskar är allt en riktig pärla... Vi får se vad som händer, men kul hade vi! Och idag så hade jag (mitt dumma as) sett fel på busstiderna, så bussen jag trodde gick vid nio.. gick i själva verket inte alls. Så, det var bara till att kolla runt på annat och hittade ett tåg som gick tre timmar (!) senare än bussen, och som jag kom hem med samtidigt som jag gjort om jag tagit bussen. Så, sextio kronor fattigare än vad jag tänkt mig (eller något i den stilen) åkte jag en smidig och skön resa hem som var över på ett ögonblick ungefär. Skönt, roligt och trevligt.

Däremellan att bussen skulle ha gått och tåget faktiskt gick så hittade jag en Andreas, G3, så vi gick och tog en macka på Sandys och pratade massor med strunt. Jättetrevligt och roligt, vissa människor saknar man helt instinktivt! Jag kände efter lite hur jag kände inför Stockholm och måste säga att jag inte tyckte att det känns spännande eller roligt däruppe, bara... grått. Vardagligt. Ganska beige också. Så, det var väl tur att det blev som det blev. Eller något åt det hållet, NEJ JAG FÖRSÖKER INTE VARA TAPPER. Men lyckas jag så får ni gärna tala om det, haha.

Nu ligger jag i sängen och är fullständigt utpumpad och mör i hela kroppen. Men tja.. spännande.

Återkommer med uppdateringar.

image30
Måste bara säga att livet som vuxen verkar svårt.
image31
Så otroligt många val :) Vad hade ni valt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback