Stayin' alive!

Ja, det gör jag i allra högsta grad. Otroligt trött och sliten får jag väl erkänna att jag är, nu när jag jobbat en hel jobbvecka heltid. Mina fötter värker ganska mycket, huvudet surrar lite lagom och jag funderar över vad jag kunnat göra bättre med klippningarna som kommit fram mellan mina fingrar... Det är ett ganska krävande arbete måste jag tillstå. Man måste ju alltid vara hel, ren, artig och trevlig. Och gärna snygg, med bra frisyr så att kunden kan peka och säga "det där är snyggt, vad har du gjort med det?" Har nog lyckats iaf okej så långt, man blir lite osäker när det är så många som i allra hösta grad undersöker vad man pysslar med. Tack och lov har jag Gäd, som visserligen är ganska snabb med att tala om vad jag gjort konstigt, men hon får mig i alla fall att känna mig som en i gänget och tro på att jag faktiskt kommer fixa det. Det är bara en massa jobb som ligger framför mig, man får ju aldrig slöa till i det här.

Varit duktig idag också, promenerad i morse. Tror faktiskt att jag tar en sovmorgon imorgon, tror att jag behöver det. Börjar klockan tio imorgon, jobbar extra. Bara fem timmar dock så det lär gå som en dans. Det enda som oroar mig är att jag ska jobba med Regina och jag har fått lite känslan av att hon inte riktigt gillar mig. Men, wtf, jag klarar mig ju. Är nog starkare än vad jag själv tror ibland.


Himmel och plättar vad jag börjar bli slö. Har inte ens satt på TV'n ikväll, men det gör ingenting. Idol klarar mig mig banne mig utan. Nog att det finns folk som är duktiga, men hallå? Det har verkligen lett till en ström av massproducerade artister och det här kommer inte fungera i längden... Snart vet jag knappt vem som gör vad, om det är Ola/Danny/Erik/Måns/någon annan som gör en låt. Har börjat stänga öronen på jobbet redan, radiokanalerna spelar verkligen samma låtar om och om igen. Kan avslöja att det just nu spelas mest av Big Girl, You Are Beautifu och Big Girls Don't Cry (med Fergie som enligt en stark källa inte kan sjunga live). Mycket om tjejer nu, stora sådana. Och Mikas låt har faktiskt en viss poäng. Visst är väl vackra tjejer inte tvunget smala?

Tror inte skönhet har en ålder eller en storlek... Men däremot så måste man väl ta hand om sig. Jag tror att jag är vacker på mitt eget sätt, för dom som känner mig.

Och bara så ni vet, jag är jävligt nöjd med det! Ensam är stark, men med er, mina vänner, är jag starkare!

Püss :)

Kommentarer
Postat av: fiorella

gillar din blogg starkt :)

2007-11-23 @ 21:22:03
URL: http://yesfiorella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback