Nedräkning

Nu börjar både det ena och det andra närma sig. I kronologisk ordning: Flytt, nytt jobb, Dreamhack, lillebrors födelsedag, jul, nyår. Om 48 timmar beger jag mig i sällskap med min mor och syster till Gislaved och där ska jag sedan stanna. Om sex dagar börjar jag jobba, torsdagen den 15'e klockan 09.15 ungefär. Sedan är det heltid, i ett helt år, som gäller. Om arton dagar åker jag till Dreamhack, det ska bli så roligt! Verkligen helt otroligt roligt. Saknar alla så mycket, eftersom man var borta i somras så blir det starkare längtan nu. Sedan fyller lillebror om en månad och två dagar, hoppas att jag kan hitta på något roligt i födelsedagspresent till honom. Efter det går det ytterligare tolv dagar och då är det julafton.  Och en vecka till, nyår. Det här året har gått så fantastiskt fort, men det känns som om man hunnit med väldigt mycket. Jag får förvarna samtliga om att när nyår kommer så lär mina inlägg här vara ytterst deprimerade, flummiga och filosofiska.

image38
En tid i mitt liv går snart till ända, och det måste ju ta slut innan man kan börja något nytt, vända på timglaset. Vem jag är om ett halvår kan jag nog dessvärre inte svara på. Jag hoppas ju på att det som gör mig till mig alltid kommer att finnas, men jag har ju precis som alla andra en hög bra och en hög (oftast en större känns det som) dåliga sidor. Bör man sträva efter att ta bort sina nackdelar och framhäva det positiva, eller ska man låta nackdelarna vara, för att de är lika stor del i ens personlighet?

Jag vet inte. Jag vet att jag kommer fundera mycket inom den närmaste tiden och jag tror att allt kommer lösa sig till det bästa. Tack, mina trogna läsare, för att ni bryr er om mig. Jag kan inte med några ord säga hur mycket jag uppskattar er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback