Lite uppdatering!

Ja, jag har inte varit så duktig på att uppdatera senaste veckan. Har främst berott på att jag blev utan dator (strömsladden till laptopen gick trasig och den stationära är som bekant.. död). Detta hände i onsdags kväll, påpassligt nog kvällen innan jobbet började. Så egentligen hade jag inte haft så mycket tid till att sitta här iaf, men något hade det ju blivit...

Ja, nu har jag då jobbat min första vecka på salong Hon och Han. Det flyter på, jag inser att jag har mycket att lära mig (men det har en frisör nästan alltid).
Men det är helt sjukt vad roligt det är! Jag gillar verkligen att vara frisör, det är underbart att träffa så mycket människor omkring en. Ibland kan det dock vara lite läskigare (som personer med helt sinnesjukt äckliga hårbottnar och folk som luktar svett) men då gäller det ännu mer att visa sig professionell. Det går för det mesta, om man inte tänker på vad det faktiskt är man tar i. Sedan lyckades jag ge mig själv ett stort hack i fingret igår, vänster långfingers fingertopp mår sådär. Men vafan, lite överlever man :)

Jag vill ägna resten av det här inlägget att hylla alla människor som jag upplever som riktigt riktiga vänner i min närvaro nu. Mammapappasyskoncattenamandapatrikgädpåsalongenfreddiemurpbunnyfebechristinajerker osvosv... Var länge sedan jag insåg hur stark jag är med er hjälp! Jag har klarat mig så jävla bra hittills och det är tack vare er, mina underbara älskade vänner. Vet inte vad jag gjort utan er! Går inte att sätta någon som helst ranking på det, alla är så vitkiga... har säkert glömt någon, men jag hoppas alla vet hur mycket jag älskar er!

image41Ni är mina små hjärtan!


Lite annat... erh... ja framtiden kanske? Jobbar imorgon och lördag, tvätt söndag. Sedan jobbar jag måndag, tisdag och sedan... DREAMHACK!!! Finally, fan vad roligt det ska bli! Jag saknar en massa personer där, tror eventet kommer bli minst sagt spännande. Var länge sedan jag var helt singel på dh, om jag någonsin varit det. Kanske, kanske inte. Förresten, sommaren 05 tror jag att jag var det. Sedan vintern var jag väl halvt singel...hmm.. ska bli roligt iaf :) Att vara friii :P

Men sedan... ja... då är det typ jul. Vet vad jag ska köpa till min kära familj, mmen med risk för att dom läser här så skriver jag det inte... det kommer iaf bli perfekt!

Nu ska jag surfa runt lite, anmäla mig till gesällprovet i vår... Vill verkligen ta eländet. Nu nu nu!

Kram :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback