Good morning Gislaved!

Så, nu var det gjort. Nu bor jag faktiskt här. T.om. adressändringen är fixad. På bordet bredvid mig (soffbordet alltså) ligger det lite papper med elavtal, ska försöka ta itu med dom idag och se hur det fungerar. Mamma, Rickard och Sandra var här och lämnade av mig igår och vi var och handlade mat (mamma handlade alldeles för mycket åt mig, jag kommer äta ihjäl mig, haha). Så, nu är både kylskåp, frys och skafferi hyfsat välfyllda. Får se hur det blir när jag ska försöka laga något, jag är ju som bekant ingen kock. Långt ifrån faktiskt. Men jag har i varje fall två matlådor, känns som en vettig sak att satsa på. Äta ordentligt mitt på dagen och köra mitt slöfika på kvällarna. Jag rår inte för det, men te och macka på kvällen är typ det ultimata för mig. Då blir man inte äckelmätt när man ska sova heller.

Måste säga att jag är otroligt nöjd med min soffa, man sitter (och ligger!) helt toppen i den. Var livsfarligt igår kväll när jag låg och tittade på film, hade man somnat i soffan hade man ju legat här hela natten... Iofs vore det väl skönt.

Det här bredbandet, det mobila, från tele2 är faktiskt helt okej! Det går inte fullt så snabbt som det jag har hemma, men inte långt ifrån. Inte tokigt för en liten plastdosa med USB-kabel.

Så, idag har jag en liten lista på saker att göra. Ska gå till Gislavedshus och lämna nykeln till bommen (så att jag slipper böta 500 kr för försening), gå till salongen och så, promenera runt Gislaved och se hur det ser ut och så. Se vart jag har vårdcentralen, apoteket osv. Känns som att det är bra att hitta lite i alla fall och en promenad är ju alltid nyttigt.

Min kära far köpte ny bil igår! Så, med lite tur så får jag låna med mig bmw'n hit när jag varit hemma i helgen som kommer. Jag kan inte hjälpa det, men jag känner mig så sjukt handikappad utan bli eller ens cykel. Inte direkt som att jag skulle kunna skynda mig någonstans utan att springa :P

Men först ska jag nog ta mig ett bad tror jag! Förra gången fick jag lite spader för att det var för varmt, men jag vänjer mig nog. Vore skönt att fräscha upp sig lite, frågan är bara om jag ska städa först. Det behöver iaf dammsugas lite här och var, dammmråttorna gömmer sig i hörnen :) Eller... gömmer sig. Inte direkt, dom är ganska synliga.

Nu ska jag göra något nyttigt! Saknar er mina vänner <3 kram!

image39
Jag och söta lillasyster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback