Dreamhack!

Imorgon bär det av. Jag var på Elmia en stund igår och övervakade uppbyggnaden av vårt bås, bar sängar och byggde bord av pall. Jag var även en stund hos support och hjälpte till att dra elkablar, ibland känner man sig verkligen som en n00b på riktigt. Jag menar, jag har ju ingen som helst koll på el och sånt. Men jag tror att jag gjorde lite nytta i alla fall. Även om det inte var så länge jag var där. Jag är i alla fall grym när jag får sladd, haha. Inom några dygn kommer ungefär elva tusen personer att trängas, umgås, skrika, skräna, dricka jolt och ha det alldeles fantastiskt under några dagar.

image43

Så, imorgon kväll är det alltså det bär av för att stanna där. Jag jobbar idag och imorgon, det lär bli lagom roligt och sjukt långa dagar. Det ska bli så underbart att komma in i Dreamhack-livet på riktigt! Jag kommer jobba natt, 02-10 och jag tror att det kommer bli toppenbra.

För övrigt måste jag kommentera mitt inlägg där jag var så lycklig över snön. Jag hade fel. Felfelfel, hade glömt hur snö blir när den tinar lite... Så igår när jag klev utanför dörren så gick det tre minuter och sedan var mina converse (som jag vet var ett dåligt skoval) helt genomblöta. Jag körde till Jönköping med fläkten med varmluft ständigt riktad ner på mina fötter. Sedan frös eländet på i natt, så min morgonpromenad blev en något hal historia. Minusgraderna borde vara borta nu, så risken för mer slask är nog överhängande nu.

Nu är det snart dags att promenera till jobbet. Jag funderar på hur mycket det blir för mig och Gäd att göra idag, de flesta bokningarna ligger på Regina. Jag tror att jag tar med mig andra delen av boken jag läser, greven av Monte-Cristo. Den är översatt någon gång på sextiotalet så språket är väldigt utsirlat och vackert, svenskan har verkligen förlorat mycket. Visst att all utveckling är av godo, men samtidigt så har vi nog gått miste om många av dom vackraste orden. En senare recension av boken (eller snarare, böckerna, då det är en serie på tre) kommer i ett senare inlägg. Nu blir det jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback