Ajaj, bränt barn skyr elden!

Oj, nu har jag minsann gjort bort mig igen. Och hur? Jo, jag har spenderat en hel dag (nästan) med att dansa och skutta i solen ute vid Teaterborgen och vad har det lett till? Jo, illröda axlar, armar urringning samt näsa. Jag är HUR söt som helst. Så imorgon är det solskyddsfaktor STOR som gäller. Trodde inte det var möjligt att bränna sig så mycket i lilla Sverige.

image4

Jag, ungefär.



Sedan kan jag klaga över annat i Sverige med om jag vill! Jag är nämligen POLLENALLERGIKER, min arma stackare. Morgon, middag, kväll är det piller, inhalator och nässpray, samt självklart ögondroppar, som gäller. Jag snörvlar, snyter mig, nyser, piper i andningen och svullnar igen i ansiktet. Hur söt som helst med andra ord. Men, tack Gud för medicinerna. Undrar hur det varit om jag inte haft tillgång till dom. Avsevärt mycket sämre, det är jag säker på. Men om lite drygt en och en halv vecka (iiih!) så drar jag med klassen till Turkiet för en veckas sol och bad. Ska bli jätteskönt! Om bara min ovan nämnda solbränna gett med sig lite och slutat göra så förbaskat ont. Eller... det gör väl inte ont egentligen, hettar bara. Gäller att fixa pengar till resan med! Ska ta och köpa pengar nu i veckan tror jag.


Måste bara bifoga en bild på mig och pojken också! Så, nu är vi precis sådär fjortisgulliga som alla andra :) Världens sötaste är han med, så det så!

image5

Nu är det sängen som gäller, efter en lång dag och en lång dag framför mig imorgon. För att inte tala om historiaprovet jag borde skriva klart imorgon, plus projektarbetesredovisningen som ska vara klar. Ugha. Men men, don't worry be happy! Jag är en klad hest iaf :)

Godnatt kära läsare (om det nu är någon som lägger tid här.)

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Agge

wow! Petra skriver på sin blogg!!

2007-05-07 @ 23:05:46
URL: http://Piratkatten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback