Kolmården! (Kålmorden?)

Underförstått, det där stället med djur. Inte något brottsligt, som ett kålhuvud gjort.


image17

Kissekatt!

Japp, var en runda på Kolmården med mamma och mina syskon idag. Dom var väl egentligen mer sugna än mig från början, liftade mest med dom hem för att slippa betala buss, haha. Men sen när vi väl kom dit... det är galet vad mycket söta djur vi har på vår jord. Och samtliga är konstigt nog sötast som små, hur det nu kommer sig. Lodjuren var imponerande stora, tigrarna väntat slöa och delfinerna underbart rara. Däremellan fanns också präriehundar som såg ut som marsvin med långa ben, zebror, låglandstapirer (måste vara hårt att vara så pass ful), elefanter med lite fjun på huvudet och självklart en hel hög apor, varav några inte större än en vanlig liten fågel.


image16
En gosig nallebjörn! (sa parktanten att det inte var... men vi kan låtsas!)

Vädret höll i sig. Inget regn och inte heller någon gassande sol. Lagom, helt enkelt. Sedan körde jag de resterande typ trettio milen hem och det gick helt okej.

Nu längtar jag upp till Stockholm igen, det är nu så gott som bestämt att jag ska flytta dit i höst. Lovar att alla ni raringar får hälsa på mig däruppe <3

Och jag är verkligen galet kär. Undrar hur det är möjligt.

Nåväl. Later :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback