Vardagens hjältar

Idag klippte jag en kille här i Gislaved som är ambulansförare. Vi pratade lite om hans arbete och om lite av varje, han var jättetrevlig och frisyren var lite pillig, så jag stod gärna och pillade en liten extra stund med honom. Jag kände mig tvungen så jag frågade hur sjutton man klarar av att komma till en olycksplats och hantera någon som är riktigt, riktigt skadad. Men han var bara så himla skön och svarade att "ja, men det är ju värre om någon är väldigt skadad och fortfarande lever än någon som är väldigt skadad och död. En som är död är ju inget att göra åt." Sedan pratade vi mer om lite av varje, ungar som tagit droger som dom får ta hand om och annat roligt. De är verkligen hjältar på riktigt!

Blir jag någon gång riktigt skadad hoppas jag att de som ska ta hand om mig är lika trevliga och lugna som han idag.

image50

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback